آرشیو یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۶، شماره ۳۸۵۳
ایران زمین
۲۰

برنامه های فرهنگی هنری در شهرستانها

\ شیراز نمایش تابلوهای نقاشی اثر هنرمند جوان معلول شیرازی، مونا امین صفایی در نگارخانه آبگینه تمدید شد.این نمایشگاه امروز و فردا برپاست و ساعت بازدید از آثار آن از ساعت 15‎/30 تا 20 بعدازظهر خواهد بود.

تعدادی از مجموعه آثار آرمین یداللهی، هنرمند معلول کرولال شامل 70 تابلوی نقاشی در نگارخانه ملی به نمایش درآمده است. تابلوهای این نمایشگاه با موضوع طبیعت و با بهره گیری از تکنیک پاستل خلق شده اند.

این نمایشگاه با همکاری مدیریت فرهنگی و هنری شهرداری شیراز ترتیب یافته و تا 18 بهمن همه روزه از ساعت 8 تا 12 صبح و 15‎/30 تا 18 بعدازظهر پذیرای حضور هنردوستان خواهد بود.

سلسله مباحث تاریخی با عنوان لایه های پنهان فجر با سخنرانی استاد و مورخ معاصر، خسرو معتضد به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر در شیراز به بحث و بررسی گذاشته می شود.

این برنامه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ساعت 15‎/30 تا 17‎/30 روزهای 16، 17 و 18 بهمن ماه در محل سالن جلسات مجتمع صدرا و سینا واقع در خیابان نشاط برگزار می شود.

\ نیشابور - همزمان با دهه مبارک فجر نمایشگاه و فروشگاه بزرگ کتاب با عنوان «محرم و انقلاب اسلامی» در محل فرهنگسرای سیمرغ نیشابور برپا شد.

نمایشگاه و فروشگاه کتاب «محرم و انقلاب اسلامی» در نیشابور با بیش از 5 هزار عنوان کتاب از سوی مرکز پخش کتاب بیستون تهران از 190 ناشر برگزیده کشور در موضوعات: کلیات، فلسفه، دین، علوم اجتماعی، علوم عملی، علوم خالص، ادبیات، تاریخ و جغرافیا، هنر، سرگرمی و... در محل فرهنگسرای سیمرغ نیشابور برپا شده است.

نمایشگاه و فروشگاه بزرگ «کتاب محرم و انقلاب اسلامی» از 13 تا 30 بهمن ماه هر روز صبح و بعدازظهر با 10 تا 25 درصد تخفیف، ویژه تمام شهروندان فرهنگ دوست نیشابوری در محل فرهنگسرای سیمرغ نیشابور برپا است.

\ رامسر نمایشگاه بزرگ کتاب و هنرهای تجسمی در محل نمایشگاه های رامسر جنب هتل قدیم گشایش یافت.

حجت الاسلام مختاری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامسر گفت: در این نمایشگاه 16 ناشر معتبر از سراسر کشور حضور دارند.

وی افزود: علاوه بر نمایشگاه کتاب، نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی نیز دایر شده است.

وی گفت: این نمایشگاه از 13 لغایت 22 بهمن دایر و کتاب ها با تخفیف 4-20 درصد به فروش می رسد.