آرشیو یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۶، شماره ۳۸۵۳
ایران زمین
۶

مدیرعامل شرکت کارگزاران زیارتی ایران خبر داد: آغاز ثبت نام سفر به عتبات از 4 اسفند

• برنامه ثبت نام در کاروان های اعزامی به عتبات عالیات عراق از 4 اسفندماه سال جاری تا 30 فروردین ماه سال آینده آغاز می شود

• روزانه حدود 200 زائر انفرادی از مرزهای مهران و شلمچه به عراق عزیمت می کنند

• گروه های هندی مدت زیادی است که از ایران برای زیارت به عتبات عالیات عراق سفر می کنند

گروه اجتماعی - برنامه ثبت نام در کاروان های اعزامی به عتبات عالیات عراق از 4 اسفندماه سال جاری تا 30 فروردین ماه سال آینده آغاز می شود.

مصطفی مهذب مدیرعامل شرکت کارگزاران زیارتی ایران با اعلام این مطلب درباره استقرار نیروهای نظامی آمریکایی در مرزهای خروجی ایران به عراق برای کنترل زائران گفت: حضور این نیرو ها در مرزها، گاهی زائران عتبات عالیات عراق را چندین ساعت معطل می کند و این وضعیت موجب ناراحتی و آزار آنها شده است. وی افزود: تاکنون حضور نیروهای آمریکایی که برای کنترل در مرز مستقر هستند، مشکلی ایجاد نکرده است، اما معطلی ها و گاهی حضور سگ های همراه آنها، زائران ایرانی را آزرده خاطر می کند. مهذب درباره سفر زائران هندی از ایران به عراق برای زیارت عتبات عالیات، افزود: گروه های هندی مدت های زیادی است که از این طریق به عتبات عالیات عراق سفر می کنند و تاکنون مشکلی در مرز و برای زائران ایرانی ایجاد نکرده اند. همچنین این گروه ها جزو سهمیه خروجی ایران محسوب نمی شوند.

وی با اشاره به خروج روزانه حدود 200 زائر انفرادی از مرزهای مهران و شلمچه به عراق اظهار داشت: اکنون برای خروج زائران انفرادی مشکلی وجود ندارد؛ اما در مناسبت های خاص مذهبی، تعداد زائران در کنار گروه های هندی افزایش می یابد که این جمعیت در مرز بر نیروهای انتظامی و کنترل مرزی، فشارهایی را اعمال می کند. علاوه بر این، مرزهای مهران و شلمچه ظرفیت پذیرش این تعداد زائر را ندارند.

مدیر عامل شرکت کارگزاران زیارتی ایران گفت: سهمیه اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات عراق برای اربعین حسینی افزایش نمی یابد و همان سهمیه اعزامی معمول است.