آرشیو یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۶، شماره ۳۸۵۳
صفحه آخر
۲۴

موریکونه و موسیقی فرزند صبح

کارگردان فیلم سینمایی «فرزند صبح» از انجام مذاکرات اولیه با انیو موریکونه، آهنگساز سرشناس ایتالیایی، برای ساخت موسیقی متن این فیلم خبر داد. بهروز افخمی درباره ساخت موسیقی فیلم سینمایی «فرزند صبح» به مهر گفت: «مذاکرات اولیه ای با موریکونه در این باره صورت گرفته است. او آهنگساز خوبی است و همراه پسرش موسیقی این فیلم را می سازد.معمولا پسرش برای ساخت موسیقی به او کمک می کند و ما ارتباط مستقیم با موریکونه پسر داریم.»

وی درباره زمان ساخته شدن موسیقی «فرزند صبح» افزود: «باید تدوین فیلم بزودی تمام شود و او فیلم را ببیند.البته ساخت موسیقی باید تا قبل از تابستان انجام شود، چرا که ارکسترهای غربی در تیر و مرداد تعطیل هستند و چون موریکونه برای ساخت موسیقی از ارکستر استفاده می کند، کار باید بموقع انجام شود. تاکنون هم سیف الله داد 20 دقیقه از فیلم را تدوین کرده است.»

«فرزند صبح» روایتگر زندگی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) در دوران کودکی و نوجوانی است. انیو موریکونه آهنگساز 80 ساله ایتالیایی ساخت موسیقی بیش از 500 فیلم سینمایی و تلویزیونی را به عهده داشته و بسیاری از کارشناسان موسیقی متن، وسترن های اسپاگتی سرجیو لئونه از جمله «به خاطر یک مشت دلار»، «به خاطر چند دلار بیشتر»، «خوب، بد، زشت» و «روزی روزگاری در غرب» را اوج کار او در آهنگسازی می دانند.

این در حالی است که موریکونه تنها موسیقی 30 فیلم وسترن را در کارنامه دارد. از دیگر کارهای برجسته وی می توان به «سینما پارادیزو» و «مالنا»ی جوزپه تورناتوره، «تسخیرناپذیران» برایان دی پالما و... اشاره کرد.