آرشیو پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۶، شماره ۳۸۵۷
اجتماعی
۴

54 درصد کتب کمک آموزشی غیراستاندارد است

گروه اجتماعی 54 درصد کتب کمک آموزشی موجود در بازار غیراستاندارد است.

به گزارش «ایسنا»، مدیرکل انتشارات کتب کمک آموزشی با اعلام این مطلب گفت: برخی کتاب های کمک آموزشی موجود در بازار هماهنگ با اهداف آموزش و پرورش تدوین نشده اند. هم اکنون ظرفیتی در ناشران بخش خصوصی وجود دارد که باید از این ظرفیت به نفع اهداف آموزش و پرورش استفاده کرد.

«علیرضا حاجیان زاده» از ابلاغ طرح «سامان بخش کتب کمک آموزشی موجود در بازار» خبر داد و افزود: براساس این طرح، از ناشرانی که ضوابط تعیین شده از سوی آموزش و پرورش را برای انتشار کتب کمک آموزشی رعایت کنند، از طریق بازاریابی در مدارس حمایت می شود. وی افزود: در نظر گرفتن ضوابط تعیین شده از سوی ناشران به افزایش شمار متقاضیان کتب منتشر شده آنها کمک می کند، چرا که آموزش و پرورش فهرستی از کتاب هایی که بر اساس این استانداردها منتشر شده اند، تهیه می کند و در اختیار مدارس قرار می دهد. حاجیان زاده از قبول پیشنهاد آموزش و پرورش از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر اختصاص بخشی از بودجه تجهیز کتابخانه های مدارس به خرید کتب کمک آموزشی برتر خبر داد و گفت: طبق مصوبه آموزش و پرورش، همه حمایت ها و خریدهای این دستگاه از جمله تجهیز کتابخانه های مدارس، باید بر طرح سامان بخشی کتب کمک آموزشی از طریق خرید کتاب هایی که در جشنواره های رشد شناخته شده اند، متمرکز شود.

وی معرفی و تقدیر از ناشران رعایت کننده ضوابط انتشار کتب کمک آموزشی در جشنواره کتب کمک آموزشی رشد که تاکنون شش دوره آن برگزار شده را از دیگر راه های حمایت از ناشران کتب کمک آموزشی برشمرد و خاطرنشان کرد: در سال 1379 یعنی اولین سال برگزاری جشنواره کتب کمک آموزشی رشد، تنها 18 درصد از کتب شرکت کننده مورد تایید بودند، اما خوشبختانه در جشنواره امسال این رقم با رشدی قابل توجه، به 46‎/6 درصد رسیده که این درصد تقریبا مشابه شمار کتاب های کمک آموزشی استاندارد موجود در بازار است.