آرشیو پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۶، شماره ۳۸۵۷
اجتماعی
۴

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: عملکرد ایرنا در دوره جدید بسیار مثبت است

گروه اجتماعی- عملکرد خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در دوره جدید بسیار مثبت است.

محمد حسین صفار هرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت وگو با ایرنا با اعلام این مطلب گفت: من از نحوه کارکرد ایرنا دفاع می کنم.

وی افزود: اگر چه این مسئله را باید مد نظر قرار داد که ممکن است در بعضی اوقات نقصی مشاهده شود و در نتیجه دیگران با ابزار انتقاد نقص های ما را به رخ بکشند.

صفار هرندی اظهار داشت: اگر ما از فعالیت های دیگران انتقاد می کنیم، باید انتظار شنیدن حرف های تلخ و یا شیرین آنها را نیز داشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسئولان فعلی ایرنا، با استفاده از امکانات و میراثی که از گذشته برای شان به جای مانده است، مشغول فعالیت خطیر و ارزشمند خبر رسانی هستند. آنان با برخورداری از انگیزه سالم، درصدد هستند تا اخبار را به شکل مطلوب و با محتوایی کار بردی به مخاطبان عرضه کنند.

وی با اشاره به این که باید در هر شرایطی فضا را برای نقد منصفانه عملکردها باز بگذاریم، افزود: در این شرایط افراد می توانند ایده و عقیده خود را ابراز کنند.

صفار هرندی درباره نوع دیدگاه مخاطبان نسبت به تئاتر، گفت: هنرمردمی تئاتر به شکل قابل توجهی در کشور متحول شده است.

وی افزود: امروزه، تئاتر از انحصار گروهی خارج شده و تمامی قشرها به دنبال دیدن نمایش های متنوع هستند.

وزیر ارشاد، همه گیر شدن تئاتر را یکی از شاخص ترین اهداف اولیه وزارت فرهنگ و ارشاد عنوان کرد و اظهار داشت: حضور افراد برای نخستین بار در صحنه های اکران نمایش، نشان از جذب آنان برای تماشای این هنر قدیمی است.

صفار هرندی افزود: امروز پایبندی به بنیادهای اخلاقی و اعتقادی در تئاتر، به مراتب بیشتر از گذشته مشاهده می شود.