آرشیو چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۸۶، شماره ۱۴۶۴
بازار دیجیتال
۲۵

ماشین حساب های پرفروش Sharp

بازار دیجیتال- ماشین حساب های علمی و مهندسی از دسته ماشین حساب هایی هستند که با توجه به قابلیت های بیشتری که نسبت به انواع جیبی، نوری و... این کالادارند، مورد استفاده خیل عظیمی از دانش آموزان رشته های ریاضی فیزیک، دانشجویان رشته های فنی-مهندسی و علوم پایه و همچنین افراد شاغل در رشته های مهندسی و معماری قرار می گیرد.

به گفته فعالان بازار، با توجه به نیاز کاربران به این کالاشرکت های مختلفی از جمله CASIO، Sharp، Citizen و... به تولید و عرضه نمونه های پیشرفته ای از این کالاپرداخته اند که در این میان ماشین حساب های علمی-مهندسی CASIO، Sharp با استقبال بیشتری نسبت به سایر برند ها روبه رو هستند.طبق اعلام غلامی، کارشناس فروش شرکت مادیران، نمایندگی فروش ماشین حساب های Sharp در ایران،مدل های EL-9900 وEL-5250 آخرین نمونه از ماشین حساب های علمی- مهندسی Sharp هستند که در بازار موجودند و به ترتیب با قیمت 77هزار و 900تومان و 36هزار و 900تومان به فروش می رسند.

وی EL-9900 را یک ماشین حساب علمی-مهندسی برنامه پذیر با قابلیت رسم منحنی معرفی کرد که به حافظه 64کیلوبایتی و صفحه کلید دو طرفه مجهز است و قابلیت اتصال به دستگاه های هم نوع و کامپیوتر، محاسبه انتگرال معین و دیفرانسیل عددی و ماتریس و اعداد مختلط از سایر ویژگی های این ماشین حساب است. غلامی همچنین EL-5250را یک ماشین حساب مهندسی برنامه پذیر معرفی کرد که صفحه نمایش آن ابعادی برابر 3×14سانتی متر داشته و قابلیت برنامه نویسی تا 4000دستور، محاسبه انتگرال معین، دیفرانسیل عددی و محاسبه با اعداد مختلط، حل معادلات به روش نیوتن و 160مرحله بازگشت به عقب از سایر ویژگی های آن است.

این کارشناس فروش معتقد است قیمت انواع ماشین حساب های این برند طی 7 تا 8ماه اخیر ثابت بوده و تغییر چندانی نکرده است که علت این امر را رقابت بین تولیدکنندگان مختلف ماشین حساب عنوان کرد.

وی casio را بزرگ ترین رقیب sharp معرفی کرد و گفت: تنوع بیشتر مدل های ماشین حساب های casio نسبت به sharp از دلایل موفقیت برند casio در بازار و خدمات پس از فروش گسترده ماشین حساب های sharp از دلایل موفقیت ماشین حساب های sharp در بازار است.

به گفته وی در صورت صدمه دیدن ماشین حساب های sharp طی مدت یک سال نمایندگی های فروش یک ماشین حساب جدید به کاربران اهدا می کنند.