آرشیو شنبه ۴ اسفند ۱۳۸۶، شماره ۱۹۰۲۹
اخبار کشور
۳

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: دانشگاه امام حسین(ع) منبع کادرسازی سپاه است

آینده سپاه برپایه تعالی نیروی انسانی استوار است و در این میان دانشگاه امام حسین(ع) نقش تعیین کننده ای ایفا خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر فرماندهی کل سپاه، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در مراسم تودیع و معارفه چند تن از مسئولان دانشگاه امام حسین(ع) با اعلام این مطلب افزود: منبع کادرسازی و پرورش نیروی انسانی سپاه در سالهای اولیه تشکیل این نهاد، میدان جنگ و فضای جهاد و شهادت بود و برکت سپاه هم ناشی از همین عامل مهم است. اما در زمان صلح و سال های پس از جنگ تحمیلی کادرسازی آن برعهده دانشگاه امام حسین(ع) است.

فرمانده کل سپاه نقطه تعامل دانشگاه با مجموعه سپاه را برآورده کردن نیازهای نیروی سازمان سپاه دانست و تاکید کرد: حرکت دانشگاه امام حسین(ع) به عنوان یک مجموعه بزرگ علمی و پژوهشی باید در راستای توسعه دانش و پیشرفت علم، شکست مرزهای دانش، نهضت نرم افزاری و جنبش تولید علم باشد که همان خواست مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قواست.

وی ضمن حمایت از این حرکت علمی - پژوهشی گفت: اگر چه این کار سخت و دشوار است اما در یک مجموعه انقلابی مثل دانشگاه امام حسین(ع) آسان تر به نتیجه خواهد رسید و این در گرو تلاش و همت استادان و دانشجویان می باشد.

سردار جعفری یکی از ویژگیهای سپاه را انقلابی و مردمی بودن آن دانست و اظهار داشت: در موضوع آموزش کادر مورد نیاز سپاه، باید محوریت بر توسعه تفکر انقلابی و بسیجی باشد.

وی تهدیدات رویاروی نظام و انقلاب در حال حاضر را مجموعه ای از تهدیدات فرهنگی، سیاسی، نظامی و امنیتی دانست و گفت: سپاه پاسداران بعنوان پاسدار و حافظ انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن باید توانایی مقابله با انواع تهدیدها را داشته باشد.

فرمانده کل سپاه در ادامه تاکید کرد: سازمان سپاه، سازمان فرهنگی، نظامی، سیاسی و امنیتی است و در چنین سازمانی نباید نظامی گری بر موارد دیگر غلبه کند.