آرشیو چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۸۶، شماره ۳۸۷۳
اجتماعی
۴

13 اسفند ماه، آغاز ثبت نام دوره های فراگیر دانشگاه پیام نور

گروه اجتماعی - ثبت نام دوره های فراگیر مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور به صورت همزمان از روز دوشنبه 13 اسفند ماه آغاز می شود.

دکتراصغر ابوالحسنی قائم مقام دانشگاه پیام نور با بیان این مطلب گفت: ثبت نام دوره های فراگیر به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sangesh.org انجام و آزمون تمامی مقاطع دوره های فراگیر، مرداد ماه سال آینده برگزار می شود.

ابوالحسنی با بیان این که با تصمیم شورای دکترای تخصصی دانشگاه، آزمون دوره دکترای تخصصی رشته های مختلف امسال به طور فراگیر اصلاح شده برگزار می شود، گفت: طبق مصوبه هیات امنای دانشگاه، امسال هزینه ثبت نام دوره های فراگیر دکترا به 95 هزار تومان کاهش یافت و داوطلبان در صورت تمایل برای شرکت در دوره های دانشپذیری باید هزینه جداگانه ای پرداخت کنند. دکتر ابوالحسنی هزینه ثبت نام مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دوره های فراگیر را 45 هزار تومان بیان کرد و گفت: ثبت نام دوره های فراگیر مقطع کارشناسی در هفت هزار رشته محل و مقطع کارشناسی ارشد نیز در150 رشته محل انجام می شود و ثبت نام دوره های فراگیر کارشناسی در تمامی رشته ها و در چهار گروه علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی و کشاورزی انجام می گیرد و تمامی رشته ها نیز به صورت چند بخشی و تجمیعی ارائه می شود.

ابوالحسنی با بیان این که هم اکنون هیچ گونه مجوزی برای فعالیت مؤسسه های آموزشی در زمینه برگزاری کلاس های آموزشی دوره های فراگیر صادر نشده است، گفت: فعالیت این مؤسسه ها با استفاده از نام، عنوان و آرم دانشگاه پیام نور غیر قانونی است. وی گفت: دانشگاه پیام نور برای فراهم کردن بسترهای آموزشی و ایجاد امنیت خاطر داوطلبان در حال مذاکره و تنظیم تفاهمنامه با مؤسسه های معتبر و دارای مجوز رسمی از وزارت علوم است و سعی می شود اسامی مؤسسه های مجاز دانشپذیری دوره های فراگیر همزمان با ثبت نام این دوره ها اعلام شود.