آرشیو دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۸۶، شماره ۱۶۳۴
جهان
۳

اخبار کوتاه

انتقاد دموکرات ها از وتوی قانون شکنجه توسط بوش

ایسنا: دموکرات ها و فعالان حقوق بشر از تصمیم رئیس جمهور امریکا مبنی بر رد لایحه منع به کارگیری شیوه های نامتعارف شکنجه توسط سازمان سیا از قبیل احساس خفگی مجازی (غرق مصنوعی) و سایر روش های بازخواست و استنطاق جهت اخذ اطلاعات از مظنونان عملیات های تروریستی انتقاد کردند.به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جرج بوش رئیس جمهور امریکا اظهار داشت: این شیوه ها و روش ها به خنثی کردن توطئه ها و اهداف تروریست ها کمک کرده است.

پایان سفر رئیس جمهور عراق به ترکیه

ایسنا: رئیس جمهور عراق با ارائه پیشنهاداتی به ترکیه جهت حل مشکلات مربوط به فعالیت های حزب پ ک ک و تاکید بر ضرورت ایجاد روابط استراتژیک بین بغداد و آنکارا سفرش به ترکیه را پایان داد.

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه الصباح - چاپ بغداد - جلال طالبانی رئیس جمهور عراق در دیدار با عبدالله گل همتای ترکیه یی اش پیشنهاداتی را برای حل مشکل فعالیت های حزب کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک) ارائه داد.طالبانی در این خصوص فعال سازی کمیته سه جانبه بغداد - آنکارا - واشنگتن و ایجاد کانال های ارتباطی مستقیم با دولت کردستان عراق را خواستار شد.بر اساس این گزارش طالبانی و گل همچنین در خصوص افزایش سفرهای دوجانبه بین مقام های دو کشور به توافق رسیدند.

حزب نواز شریف به حزب بوتو پیوست

ایسنا: نواز شریف یکشنبه اعلام کرد با حزب مردم بی نظیر بوتو در دولت ائتلافی آینده مشارکت خواهد کرد.به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، حزب مردم پاکستان به رهبری بی نظیر بوتو نخست وزیر ترورشده پاکستان در انتخابات سراسری 18 فوریه توانست اکثر کرسی های پارلمان را به دست آورد اما نه به آن اندازه که بتواند به تنهایی دولت تشکیل دهد.حزب مسلم لیگ نواز به رهبری نواز شریف نخست وزیر سابق پاکستان در این انتخابات در مقام دوم قرار گرفت و قول داد از حزب مردم حمایت کند. شریف تا پیش از این پیوستن به حزب مردم و تشکیل دولت ائتلافی را تایید نکرده بود. نواز شریف در یک کنفرانس خبری پس از دیدار و گفت وگو با آصف علی زرداری همسر بوتو و جانشین وی در مقام ریاست حزب مردم گفت: توافقاتی مبنی براینکه حزب مسلم لیگ نواز بخشی از کابینه فدرال آینده باشد، صورت گرفت.