آرشیو پنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۶، شماره ۳۸۸۴
ایران زمین
۲۰

نیروگاه 500 مگاواتی پاسارگاد در قشم ساخته می شود

بندرعباس - خبرنگار «ایران»: عملیات ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی پاسارگاد در قشم با سرمایه گذاری 2 هزار و 530 میلیارد ریالی آغاز شد.

مهندس محمد بهزاد، مدیرعامل سازمان توسعه برق ایران در حاشیه مراسم آغاز عملیات ساخت نیروگاه 500 مگاواتی قشم در جمع خبرنگاران گفت: در راستای توسعه ظرفیت های تولید برق و رشد مصرف صنایع در قشم و استان هرمزگان، نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی با 2 واحد گازی هر یک به ظرفیت 162 مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت 162 مگاوات ساخته می شود.

وی افزود: نیروگاه 500 مگاواتی قشم در زمینی به وسعت 50 هکتار در جزیره قشم با سرمایه گذاری 730 میلیارد ریالی و 150 میلیون یورو ظرف مدت 30 ماه ساخته می شود.

وی با اشاره به مشارکت وزارت نیرو، توانیر و سازمان توسعه برق ایران و سازمان منطقه آزاد قشم در اجرای این طرح ملی و بزرگ اظهار داشت: سرمایه گذاران این طرح عظیم شرکت الماتکو، ساختمان پگا، والاانرژی و بانک پاسارگاد است.

محمد اصغری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز گفت: توسعه و ساخت زیرساخت ها بویژه در بخش تامین صنایع انرژی در دستور کار سازمان منطقه آزاد قشم قرار دارد.

وی با اشاره به توسعه صنایع در جزیره قشم اظهار داشت: توسعه صنایع بویژه صنایع انرژی بر، محتاج تامین انرژی بویژه در بخش برق است که ساخت نیروگاه 500 مگاواتی پاسارگاد در جزیره قشم موجب رشد سریع صنایع در این منطقه می شود.وی با اشاره به اعطای مجوز سرمایه گذاری 600 میلیون دلاری در بخش صنایع در منطقه آزاد قشم تصریح کرد: با توجه به نیاز روزافزون صنایع منطقه آزاد قشم به انرژی، امیدوار هستیم با ساخت نیروگاه 500 مگاواتی پاسارگاد شاهد رشد و رونق صنعت و تجارت در منطقه آزاد قشم باشیم.

در ادامه مهندس یزدگردی، عضو هیات مدیره شرکت قشم مولد در مراسم آغاز عملیات ساخت نیروگاه 500 مگاواتی پاسارگاد در قشم گفت: با توجه به رشد مصرف انرژی در کشور بویژه در بخش صنایع، باید سالانه 10 نیروگاه با ظرفیت برابر با نیروگاه 500 مگاواتی پاسارگاد ساخته شود.براساس این گزارش نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی پاسارگاد در قشم به روش B.o.o (ساخت، مالکیت و بهره برداری) ساخته می شود.