آرشیو سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۸۷، شماره ۳۹۰۴
اجتماعی
۴

شرایط تاسیس دبیرستان و مراکز پیش دانشگاهی بزرگسالان تهران اعلام شد

گروه اجتماعی شرایط تاسیس و تمدید فعالیت های دبیرستان ها و مراکز پیش دانشگاهی روزانه بزرگسالان دولتی وغیرانتفاعی شهرتهران درسال تحصیلی 88-87 اعلام شد.

مهدی جلالی مدیر مشارکت های مردمی سازمان آموزش و پرورش شهر تهران با اعلام این مطلب گفت: دبیرستان ها و مراکز پیش دانشگاهی با در نظر گرفتن توزیع مناسب رشته ای و همچنین فضاهای آموزشی موجود در منطقه باید حداقل تراکم دانش آموزی در دبیرستان و مراکز پیش دانشگاهی دخترانه 30 نفر و پسرانه 33 نفر را رعایت کنند.

وی افزود: سیاست اصلی این سازمان حفظ و تقویت مراکز مستقل پیش دانشگاهی است و همه مراکز پیش دانشگاهی «ضمیمه» که در سال تحصیلی 87-86 مجوز فعالیت یکساله دریافت کرده اند، مجوز فعالیت آنها لغو و دانش آموزان باید در مراکز مستقل پیش دانشگاهی منطقه ساماندهی و ثبت نام شوند.

وی اظهار داشت: مدارس دولتی دارای مراکز مستقل پیش دانشگاهی هستند، اما مدارس غیر انتفاعی فاقد مراکز مستقل پیش دانشگاهی هستند.

وی تصریح کرد: منظور از مراکز پیش دانشگاهی ضمیمه، دبیرستان هایی است که از دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی با تمدید از سوی آموزش و پرورش ثبت نام به عمل می آورند.

جلالی گفت: همه دبیرستان های روزانه غیر انتفاعی به شرط داشتن فضا و امکانات می توانند نسبت به راه اندازی دوره پیش دانشگاهی ضمیمه با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه اقدام کنند.

مدیرمشارکت های مردمی سازمان آموزش و پرورش شهر تهران اظهار داشت: دبیرستان ومراکز پیش دانشگاهی بزرگسالی که درسال تحصیلی 87-86 مجوز فعالیت دریافت کرده اند بااعلام درخواست کتبی مؤسس به گروه کارشناسی غیرانتفاعی مناطق تا 21 اردیبهشت ماه جاری، می توانند در سال تحصیلی آینده به فعالیت خود ادامه دهند.

جلالی تصریح کرد:البته برگ عملکرد مطابق گردشکار با قید شماره، تاریخ و ممهور به مهروامضای کارشناسی غیرانتفاعی، کارشناس مسئول متوسطه و پیش دانشگاهی و معاون متوسطه نظری و مهارتی مناطق نیز باید تکمیل شود.

وی تاکید کرد: از آن جایی که ادامه فعالیت مراکز بزرگسال (نظری، کاردانش و پیش دانشگاهی) منوط به تایید گزارش مثبت عملکرد آموزش و پرورش توسط مناطق و تایید نهایی توسط سازمان آموزش و پرورش شهر تهران است، باید نتیجه ارزیابی عملکرد یکساله دبیرستان ها و مراکز پیش دانشگاهی بزرگسال و غیر انتفاعی توسط مناطق تا قبل از 30 خردادماه جاری به این سازمان ارسال شود.