آرشیو پنجشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۷، شماره ۱۴۹۹
خبر
۲
احزاب و انتخابات

نبایدهای تبلیغاتی دور دوم

رییس شورای اطلاع رسانی وزارت کشور گفت: رقابت های انتخاباتی نامزدهایی که به دور دوم راه یافته اند، از اولین دقایق بامداد فردا 29 فروردین ماه آغاز و در ساعت 8 صبح روز جمعه 5 اردیبهشت ماه پایان می یابد.

محمدحسین موسی پور در گفت وگو با «ایسنا» افزود: نحوه انجام تبلیغات در دور دوم مانند دور اول انتخابات است و براین اساس نصب هرگونه مواد تبلیغی که شامل معرفی کاندیدا باشد در معابر عمومی، خیابان ها، روی وسائط نقلیه و اماکن عمومی ممنوع است.

وی خاطرنشان کرد: تبلیغات کاندیداها منحصر به چاپ بروشور، زندگی نامه، جزوه، حداکثر در قطع 20×15 است و چاپ عکس هم فقط در همین مواد تبلیغی حداکثر در قطع 15×10 مجاز است. البته مانند دور اول روش های جدید تبلیغی هم می تواند مورد استفاده قرار گیرد؛ از قبیل ایجاد سایت تبلیغات اینترنتی، اس.ام.اس و جلسات سخنرانی، پرسش و پاسخ و مناظره های تبلیغاتی نیز منع قانونی ندارد.

رییس ستاد مرکزی بازرسی انتخابات افزود: گروه ها، احزاب و دسته های سیاسی هم می توانند برای تشویق حضور مردم در انتخابات با بیان دیدگاه های کلی خود تبلیغات عمومی داشته باشند. نصب بنر و پارچه های تبلیغاتی برای بیان دیدگاه های کلی و تشویق برای حضورمردم در فضای عمومی منع قانونی ندارد.