آرشیو پنجشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۷، شماره ۱۴۹۹
خبر
۲

بدبینی نسبت به تغییر وزیر کشور

به اعتقاد عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تغییر وزیرکشور باعث از بین رفتن امید مردم نسبت به یک انتخابات عادلانه می شود.

محمد هاشمی در گفت وگو با ایسنا با اعتقاد به این که «تغییر وزیر کشور باعث می شود امیدی که مردم نسبت به برگزاری یک انتخابات منصفانه و بی طرفانه داشتند کاهش یابد»، گفت: ما نسبت به این موضوع با توجه به بحث هایی که در محافل سیاسی و جامعه مطرح بود خوشبین نیستیم. اگرچه آقای پورمحمدی از نظر جناحی جزو جناح اصولگرا تلقی می شود؛ اما از نظر عمل و مواضع فردی صحبت های ایشان این تلقی را در جریانات سیاسی به وجود آورده بود که ایشان برای برگزاری یک انتخابات سالم و بی طرفانه تلاش می کند.

هاشمی با اعتقاد به این که «حذف پورمحمدی از وزارت کشور سوالاتی را در اذهان به وجود می آورد»، اظهار داشت: ممکن است این اتفاق برای جناح های سیاسی در این موقعیت حساس سوال برانگیز باشد که چرا دولت چنین تصمیمی گرفته است.

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی همچنین خاطرنشان کرد: اگر فرض کنیم بنا بر تغییر وزیر کشور است، ایشان می تواند یک ماه دیگر هم در سمت خود باقی بماند و انتخابات را کامل کند و پرونده انتخابات را ببندد و بعد کنار گذاشته شود.

وی سپس در خصوص رقابتی بودن انتخابات گفت: طبق آماری که به دست ما رسیده، در حوزه های انتخابیه ای که شرایط رقابت وجود داشت، یعنی هر دو جناح کاندیدا داشتند، درصد مشارکت بالاتر بوده و البته در این حوزه ها عموما نامزدها و کاندیداهای اصلاح طلب رای آورده اند و جبهه اصولگرا در آن حوزه ها شکست خورده است.

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی تاکید کرد: در حوزه هایی که رقابت به معنای واقعی و به صورت مساوی وجود نداشت و نمایندگان جبهه اصولگرا بیشتر بودند و کاندیداهای جریان اصلاحات در این حوزه ها رد صلاحیت شده بودند، دو اتفاق افتاد؛ یا میزان مشارکت مردم پایین بود یا نامزدهای اصولگرا برای پیروزی شانس بیشتری داشتند و ازهمان حوزه ها کاندیداهای بیشتری را به مجلس فرستادند.