آرشیو پنج‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۷، شماره ۱۴۹۹
خبر
۶

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:مجلس هفتم هدفی نداشت

عادل آذر گفت: مجلس هفتم هدفی نداشت که از آن پیروی کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت وگو با پایگاه خبری آفتاب در ارزیابی عملکرد هیات رییسه مجلس هفتم گفت: مدیریت بر مجموعه ای که طبیعتا سلسله مراتب پذیر نیست، بسیار سخت است؛ اما اگر از نگاه نقادی به عملکرد هیات رییسه مجلس هفتم بنگریم، نقدهایی اساسی بر آن وارد است.

وی افزود: برنامه ای که مسیر کار مجلس را نشان دهد و مشخص کند که مجلس هفتم در انتهای کارش به چه اهدافی نایل خواهد شد، در این مجلس مشخص نبود و اگر هم اکنون از رییس مجلس بپرسیم که مجلس هفتم به چه اهدافی نایل شد، جواب قانع کننده ای ندارد و معتقدم که مجلس هفتم هدفی نداشت که از آن پیروی کند. آذر تصریح کرد: انتظار از هیات رییسه این بود که از ابتدای آغاز مجلس یک هدف گذاری برای مجلس تعریف می کرد تا ما در پایان مجلس بتوانیم عملکرد هیات رییسه را ارزیابی کنیم.

وی افزود: مجلس هفتم در هدف گذاری و تعیین راهبرد و برنامه ریزی دارای ضعف بود و این ضعف ها بیش از هر چیز از کارکرد هیات رییسه ناشی می شد. نماینده دهلران اظهار کرد: هیات رییسه مجلس نتوانست از ظرفیت های مجلس به نحو احسن استفاده کند؛ به همین جهت هم مشاهده می کنیم که بسیاری از مشکلات کشور که دولت مسبب آنها بوده، به گردن مجلس می افتد و مجلس حتی به این اتهامات پاسخ هم نمی دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: تمکین ها و سازش هایی که هیات رییسه در مقابل دولت نهم داشت، مجلس را تضعیف کرد.

وی اضافه کرد: امیدوارم هیات رییسه مجلس هشتم بتواند جایگاه واقعی و اقتدار مجلس را به این قوه برگردانند و به فکر منافع ملی و مردم باشند.