آرشیو پنج‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۷، شماره ۱۴۹۹
صنعت و معدن
۳

شرکت مشترک نفتی ایران و ونزوئلادر انگلیس به ثبت رسید

مدیرعامل شرکت پتروپارس از ثبت شرکت مشترک نفتی بین ایران و ونزوئلادر کشور انگلستان خبر داد.

به گزارش مهر، غلامرضا منوچهری مدیرعامل شرکت پتروپارس گفت: با توجه به رابطه سیاسی خوب دو کشور ایران و ونزوئلا، قرار است دولت ونزوئلا، طرح هایی را برای اجرا به این شرکت مشترک پیشنهاد دهد.

منوچهری درباره پروژه نفت سنگین ونزوئلایادآور شد: این پروژه در مرحله عقد قرارداد است و منتظر توافق نهایی با طرف ونزوئلایی هستیم تا بتوانیم در قرارداد مشارکت در تولید پروژه آئوکوچوی به نتیجه برسیم.

وی با بیان اینکه تکلیف این قرارداد تا پایان سال 2008 میلادی مشخص خواهد شد، افزود: امیدواریم همزمان با تکمیل عملیات مطالعاتی و انجام مطالعات پایه، سایر مراحل پروژه هم به نتیجه برسد.

به گفته منوچهری، مطالعات سه بعدی در پروژه کاردون 2 در خلیج ونزوئلانیز به پایان رسیده ومطالعات مقدارسنجی و نهایی کردن ظرفیت مخزن نیز به زودی آغاز می شود.

وی با بیان اینکه شرکت پتروپارس قصد دارد در پروژه های نفت و گاز کشورهای آمریکای جنوبی حضور فعال داشته باشد، خاطرنشان کرد: در صورت توافق مجامع قانونی شرکت پتروپارس در توسعه میدان های نفت و گاز کشورهای بولیوی، سودان، کنگو و آنگولاحضور می یابد.

مدیرعامل شرکت پتروپارس تصریح کرد: مطالعه یک بلوک نفتی در سودان به پایان رسیده و امیدواریم در آینده نزدیک فعالیت خود را در کشور آنگولاآغاز کنیم.

منوچهری همچنین درباره قرارداد منعقد شده EPC1 گفت: به دلیل تغییرات به وجود آمده در این طرح، مانند اضافه شدن واحدهای شیرین سازی و اسکله احتمالازمان اجرای طرح از مدت تعیین شده (66 ماه) فراتر می رود.