آرشیو پنجشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۷، شماره ۱۴۹۹
بازرگانی
۵

صندوق های توسعه صادرات اجرا می کنند/ 12 پروژه ملی درجزیره قشم

گروه بازرگانی- در جریان دیدار مدیران عامل صندوق های غیردولتی توسعه صادرات کشور، با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، بر اجرای 12پروژه بزرگ ملی در این جزیره تاکید شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با اجرای طرح بزرگ و ملی ساماندهی روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی ایران در حوزه خلیج فارس به صورت پایه در جزیره قشم، شرایط جهت سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی، فراهم شده است.

محمد اصغری، با اشاره به اجرای طرح های زیرساختی از جمله احداث نیروگاه 500 مگاواتی در قشم، گفت: در بخش نفت و گاز، پروژه های احداث خط لوله انتقال خوراک پالایشگاه بندرعباس از جزیره قشم، پالایشگاه میعانات گازی و پالایشگاه نفت سنگین و سوخت رسانی به کشتی های عبوری، ازجمله طرح های بزرگ و ملی در دست اجرا در جزیره قشم است.

اصغری با اشاره به حمایت دولت از سرمایه گذاری صندوق های غیردولتی توسعه صادرات در مناطق آزاد، خواستار اجرای هرچه سریع تر طرح ها و پروژه های صندوق های غیردولتی توسعه صادرات، در جزیره قشم شد.

در این نشست، مشاور و نماینده تام الاختیار وزیر بازرگانی درخصوص اجرای طرح ساماندهی، گفت: 12طرح و پروژه بزرگ ملی توسط صندوق های غیردولتی توسعه صادرات ارائه و پس از انجام توافقات نهایی با سازمان منطقه آزاد قشم به زودی اجرایی خواهند شد.

دکتر حسین سلطانی نیا، افزود: احداث مرکز همایش ها و نمایشگاه های خلیج فارس، شهرک بین المللی طلاو جواهر، بانک طلاو جواهر، بورس طلاو جواهر، طرح تامین خوراک پروژه های بخش نفت و گاز به ویژه سوخت رسانی، شهرک دانشگاهی، تاسیس بانک و موسسه مالی و اعتباری و نیز احداث پایانه صادرات و پالایشگاه نفت فوق سنگین سروش از جمله طرح های در دست اجرای صندوق های غیردولتی توسعه صادرات کشور در جزیره قشم است.

در این نشست، همچنین مدیران عامل صندوق های توسعه صادرات فرآورده های نفتی، طلاو جواهر، صادرات آبزیان، صادرات کالاهای صنعتی و معدنی، زعفران و صنایع نساجی و مدیران شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی و وزارت بازرگانی و اقتصاد نیز دیدگاه های خود را در زمینه ایجاد پروژه های بزرگ در قشم، بیان کردند.