آرشیو پنجشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۷، شماره ۱۴۹۹
ورزش
۲۴

کریمی در استقلال اختیار تام گرفت/ مدیر فنی یعنی کشک

گروه ورزش- در فوتبال ایران بهترین معنا برای مدیر فنی همان است که چند سال پیش علی پروین گفت، مدیر فنی یعنی «کشک».

علی فتح ا... زاده که سال گذشته در چنین روزهایی در اولین نشست خبری خود گفته بود که تا روزی که من هستم حجازی، سرمربی استقلال است، روز سه شنبه به هیات مدیره استقلال پیشنهاد داد تا مدیر فنی این تیم را از دخالت در امور فنی تیم منع کند.

به گفته هاشم ساعدی سخنگوی باشگاه استقلال در جلسه سه شنبه علی فتح ا... زاده به عنوان مدیرعامل باشگاه پیشنهاد داد که برای موفقیت تیم در بازی های جام حذفی و دستیابی به جایگاهی مناسب در جدول رده بندی لیگ برتر، تصمیم گیری در خصوص مسائل فنی بر عهده کریمی گذاشته شود.

بر اساس این پیشنهاد سرمربی از این پس برای اداره تیم اختیار تام دارد و می تواند در خصوص ریز مسائل فنی، انتخاب دستیاران و... با نظر خود اقدام کند. از سوی دیگر سعید نفریه عضو هیات مدیره استقلال هم گفت: پیش از این مدیرعامل پیشنهاد داده که حجازی و کریمی با هم کار کنند و ما قبول کردیم، حالاهم پیشنهاد منع دخالت حجازی در امور فنی را داده.

نفریه درباره شرح وظایف حجازی گفت: «ایشان کماکان همان سمت مدیر فنی را دارد، اما نه در بحث تیم بزرگسالان. استقلال تیم های پایه دارد و حجازی می تواند در این زمینه به ما کمک کند.

علی فتح ا... زاده مدیرعامل باشگاه استقلال هم گفت: «من به عنوان مدیرعامل باشگاه برای اینکه در امر هدایت تیم تشتت آرا نباشد و به طور مثال در زمان پیروزی یا شکست یک نفر پاسخگو باشد از اعضای هیات مدیره خواستم تا سرمربی را مسوول مستقیم تیم بدانند.

اما از سوی دیگر فیروز کریمی هم در صورتی که در این فصل عنوان مناسبی برای استقلال کسب نکند، نباید به آینده همکاری خود با استقلال دلخوش باشد. ساعدی سخنگوی استقلال گفت: اعضای هیات مدیره باشگاه ادامه همکاری با کریمی برای فصل آینده را منوط به موفقیت و قهرمانی تیم استقلال در یکی از دو جام حذفی یا لیگ برتر دانست.