آرشیو پنجشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۷، شماره ۱۴۹۹
بورس
۹

پس از آمادگی کارگزاران و احراز شرایط لازم «آتوس» فعالیت آزمایشی خود را آغاز می کند

ایران بورس- رییس سازمان بورس واوراق بهادار به همراه مدیرعامل بورس و سایر مقامات و صاحبنظران بازار سرمایه از دوره آموزشی سامانه معاملاتی جدید بورس بازدید کردند و از جریان وضعیت پیشرفت معامله گران و کارگزاران و میزان آمادگی کارگزاران برای کار با سیستم جدید مطلع شدند.

به گزارش روابط عمومی شرکت بورس، مقرر شده است پس از آمادگی کارگزاران و احراز شرایط لازم سیستم معاملاتی آتوس به صورت آزمایشی بارگذاری شده و کارکرد آزمایشی آن شروع شود.

در جریان این بازدید دکتر صالح آبادی رییس سازمان بورس، دکتر محسنی و فهیمی اعضای هیات مدیره سازمان، دکتر علی رحمانی، مدیرعامل شرکت بورس، امید قائمی، رییس هیات مدیره شرکت بورس از نزدیک با فعالیت کارگزاران در کارگاه pam آشنا شدند.

براساس این گزارش از جمله مزایای سیستم معاملاتی جدید افزایش تنوع سفارشات به سفارش های توقف ضرر، زمانبندی شده، سفارش بازار و خودکار است و این سیستم می تواند سفارش های هوشمند که نسبت به شرایط بازار عکس العمل نشان می دهد را ایجاد کند.

یادآور می شود، سیستم معاملاتی جدید با توجه به انطباق با سیستم مدرن روز امکان اتصال آسان به نرم افزارهای کاربردی را فراهم می کند و با ایجاد امکان ارتباط با بورس های دیگر دنیا به صورت برخط (online) شرایط مناسبی برای معاملات و اطلاع رسانی به معامله گران به وجود آورد.

همچنین این سیستم نسبت به سامانه فعلی معاملات از سرعت بالادر انجام معاملات و سفارش دهی برخوردار بوده و امکانات گرافیکی پیشرفته ای را دارا است.