آرشیو پنجشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۷، شماره ۱۴۹۹
بورس - شرکت ها
۱۱

تحقق 116 ریال سود برای «وصنا»

گروه بورس- سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر ایران در پایان دوره 12 ماهه منتهی به اسفندماه 86 به ازای هرسهم مبلغ 116ریال سود محقق کرد.

براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، این شرکت درآمد هرسهم سال مالی 86 را با 500میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ 116ریال پیش بینی کرده بود.

این در حالی است که «وصنا» سود هرسهم را در 15دی ماه 86 مبلغ 203ریال و در 30 بهمن ماه مبلغ 110ریال اعلام کرده بود. شرکت دلایل تعدیل اخیر را افزایش سود حاصل از سرمایه گذاری ها ناشی از افزایش در سود سهام شرکت های تابعه و کاهش سود (زیان) حاصل از فروش سرمایه گذاری ها ناشی از فروش سهام به منظور تغییر ساختار پرتفوی عنوان کرده است.

براساس اطلاعات ارسالی شرکت، هیات مدیره در نظر دارد تقسیم سود عملکرد سال 86 پس از کسر سود حاصل از فروش سرمایه گذاری ها و موارد مشارکت در افزایش سرمایه شرکت ها از محل مطالبات و سود سهام را به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

همچنین پیش بینی عملکرد «وصنا» برای سال مالی 86 در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه گذاری ها 97درصد افزایش، سود (زیان) حاصل از فروش سرمایه گذاری ها مبلغ 52024میلیون ریال کاهش، سود عملیاتی 21درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات 42درصد کاهش داشته است.