آرشیو پنجشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۷، شماره ۱۴۹۹
بازار دیجیتال
۲۵

قائم مقام کمیسیون سخت افزار سازمان نظام صنفی رایانه ای: خدمات IT نسبت به سخت افزار سودآورتر است

با توجه به برخی شرایط و وجود نیروی انسانی خلاق و ارزان در کشور ما، تولید خدمات فن آوری اطلاعات، نسبت به تولید سخت افزار سودآورتر بوده و باید در این زمینه واقع بینانه تر حرکت کرد.

باقر بحری، قائم مقام کمیسیون سخت افزار سازمان نظام صنفی رایانه ای، با اشاره به موضوع تولید سخت افزار در کشور، اظهار داشت: تولید کالای IT، مقوله ای بسیار پیچیده بوده و با وجود محوریت مباحث بر تولید سخت افزار، تولید خدمات IT از جمله مواردی است که درآمد بیشتری عاید کشور می کند. وی افزود: به دلیل نیروهای خلاق و ارزان موجود درکشور، تولید خدمات فن آوری اطلاعات می تواند کارآیی خوبی داشته باشد. به گفته بحری، تاکنون در این زمینه، بسترسازی های لازم صورت نگرفته و کاری نیز انجام نشده و پیگیری ها هم بی نتیجه مانده است.

وی، خاطرنشان کرد: البته نمی توان توجه به تولید سخت افزار در داخل کشور را امری ناصحیح عنوان کرد، اما واقعیت آن است که در کشور ما امکان تولید در زمینه های دیگر نسبت به سخت افزار بیشتر است. بحری گفت: تولید سخت افزار در کشور به شرطی موفق خواهد بود که قوانین برای صادرات این گونه کالادر منطقه آسان تر شود.

وی افزود: با تولید محصولات سخت افزاری به تعداد اندک، امکان عرضه در بازارهای جهانی به دلیل گران تمام شدن قیمت آن ها وجود ندارد. قائم مقام کمیسیون سخت افزار سازمان نظام صنفی رایانه ای بحری، حمایت دولت در این زمینه را بسیار ضروری عنوان کرد.