آرشیو پنجشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۷، شماره ۱۴۹۹
خودرو
۱۶

تشریح برنامه های زامیاد

ایسنا- در حال انتخاب یک موتور دیزلی مناسب برای نصب روی وانت نیسان های تولیدی مان هستیم که امیدواریم این موتورها تا نیمه دوم امسال آماده نصب روی این خودرو باشد.

همایون ریاحی، مدیرعامل زامیاد، ضمن بیان این مطلب افزود: فعلادر حال تعیین نوع موتور هستیم و امیدواریم در نیمه دوم امسال پس از انجام تست های لازم بتوانیم تولید انبوه آن را آغاز کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به این که وانت های دیزل از خودروهای موفق محسوب می شوند، در آینده نزدیک موتور مناسب را انتخاب

و این موتور را روی سه محصول وانت نیسان قدیمی، جدید و وانت نوع F (نیسان بدون دماغ) نصب می کنیم.

وی در خصوص وانت نیسان نوع F گفت: پلت فرم این خودرو با وانت نیسان قدیمی یکسان است، ولی اتاقک آن کمی به جلو آمده است که اواسط تابستان این محصول را عرضه می کنیم.

وی در خصوص وانت LX زامیاد نیز گفت: نمونه های اولیه این وانت ساخته شده و در مرداد ماه همزمان با تولید عرضه آن نیز آغاز می شود.

وی با اشاره به تولید مینی بوس ناویکو که در برنامه های تولید آینده این شرکت قرار دارد، درخصوص عملکرد تولید پایین تر از برنامه زامیاد در سال گذشته گفت: این تاخیر برنامه به دلیل آن بود که برای خودروهای تولیدی بایستی یک سری استانداردها و تست ها گذرانده می شد که کمی زمان بر بود، ولی در حال حاضر این تست ها گذرانده شده و امسال برنامه ای ویژه برای بهبود تولید داریم.

ریاحی در مورد عضویتش در هیات مدیره ایران خودرو همزمان با مدیرعاملی اش در زامیاد (زیرمجموعه سایپا) گفت: در ایران خودرو به عنوان عضو غیرموظف هیات مدیره این گروه خودروسازی فعالیت می کنم و این مساله تناقضی در فعالیت همزمان من در این سمت و در شرکت زامیاد ندارد.