آرشیو پنجشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۷، شماره ۱۴۹۹
آمار روزانه
۱۷

حرکت لاک پشتی شاخص ها

گروه بورس- زهرا مجتهد: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران آخرین روز کاری این هفته را مثبت پشت سر گذاشت.

روز گذشته تالار شیشه ای بورس شاهد ادامه رشد لاک پشتی شاخص بود که شاخص از رقم ده هزار و 146واحد به عنوان آغاز حرکت به رقم 10هزار و 8/150واحد رسید.

در همین بازار، سایر شاخص های با اهمیت بورس از جمله شاخص تابلو اصلی، تابلو فرعی، صنعت و سود نقدی و قیمت به ترتیب با 5/1واحد، 2/10واحد، 3واحد و 9/18واحد افزایش روبه رو بودند.

دیروز در بازار اوراق بهادار با انجام معامله بر نمادهای معاملاتی سیمان فارس و خوزستان، فولاد مبارکه، فولاد خراسان و بانک کارآفرین، شاخص کل به 3/5واحد رشد دست یافت.

همچنین نمادهای معاملاتی معادن و فلزات، چادرملو و گل گهر در مقابل سهام مزبور قرار گرفتند و باعث کاهش شاخص شدند.

این در حالی است که از 149نماد معامله شده در روز پیش نزدیک به نیمی از آنها با کاهش قیمت مواجه شدند. 46نماد با افزایش قیمت، 72نماد با کاهش قیمت و 31نماد بدون تغییر قیمت بودند.

از جمله نمادهایی که رشد قیمت را تجربه کردند می توان به ملی سرب و روی، فولاد خراسان، معادن روی و ناب اشاره کرد. اما بیشترین کاهش قیمت را حق تقدم ایران خودرو دیزل، فرومولیبدن کرمان و پتروشیمی اصفهان شاهد بودند. روز پیش از دادوستد بیش از 28میلیون سهم، ارزش معاملات بازار اوراق بهادار به بیش از 62میلیارد ریال رسید که بیشترین ارزش معامله را فولاد خراسان دارا بود. «تایرا» بیشترین تقاضای خرید و «کچاد» بیشترین تقاضای فروش را در این بازار داشتند.