آرشیو پنجشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۷، شماره ۱۴۹۹
استان ها
۳۱

پس از 35 سال دانشگاه های صنعتی بابل و کشاورزی ساری از دانشگاه مازندران جدا شدند

ساری- خبرنگار دنیای اقتصاد: با معرفی روسای دانشگاه های صنعتی بابل و علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری این مراکز آموزش عالی به طور رسمی از دانشگاه مازندران مستقل شدند.

براساس این گزارش، در مراسمی جداگانه که در بابل و ساری برگزار شد دکتر جهانگیریان، معاون فن آوری وزیر علوم، احکام روسای دانشگاه های صنعتی بابل و علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری را به آنان ابلاغ و به این ترتیب استقلال این مراکز آموزش عالی رسما محقق شد.

ابوطالب شفقت، استاندار مازندران در این مراسم با ابراز خرسندی از توسعه آموزش عالی در استان گفت: پس از 35 سال با کار و تلاش فراوان استادان و مسوولان، جایگاه علمی و ساختار سازمانی مجتمع دانشگاهی بابل ارتقا یافته و تبدیل به دانشگاه مستقل صنعتی شد.

وی ضمن مهم دانستن مسوولیت این دانشگاه در استان خواستار تلاش بیش از پیش مسوولان این دانشگاه جدید به منظور شکوفایی هرچه بیشتر توانمندی های علمی و صنعتی منطقه شد.

براساس این گزارش، با ارتقاء مجتمع های فنی و مهندسی بابل و کشاورزی و منابع طبیعی ساری و استقلال آنها از دانشگاه مازندران، هم اکنون این دانشگاه دارای 8 دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، حقوق و علوم سیاسی، علوم پایه، شیمی، هنر و معماری، علوم اقتصادی و اداری، تربیت بدنی و علوم ورزشی و فنی و مهندسی است و 96 دانشجوی دکتری، 976 دانشجوی کارشناسی ارشد و 8468 دانشجوی کارشناسی در آن به تحصیل مشغول هستند.