آرشیو پنج‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۷، شماره ۱۴۹۹
استان ها
۳۱

تولیدکنندگان آلاینده های زیست محیطی استان گلستان شناسایی می شوند

گروه استان ها- تولیدکنندگان آلاینده های زیست محیطی در استان گلستان شناسایی و به سازمان محیط زیست معرفی می شوند تا برخوردهای قانونی در این زمینه اعمال شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان گلستان با اشاره به اثرات مخرب آلاینده های زیست محیطی افزود: به استناد بند ج ماده 104 و 134 قانون برنامه سوم توسعه تمامی واحدهای صنعتی و تولیدی موظفند، مسائل زیست محیطی را به عنوان یکی از مسائل اقتصادی خود تلقی کرده و هزینه های مربوط به حفظ محیط زیست رامورد توجه جدی قرار دهند.

نادعلی حاجیلری در ادامه صدور هرگونه مجوز بهره برداری از منابع آب های سطحی و زیرزمینی و شبکه توزیع شهری برای مصارف تولیدی، صنعتی و خدماتی را منوط به اجرای تاسیسات جمع آوری فاضلاب، تصفیه و دفع بهداشتی پساب ها دانست و افزود: با اجرای این طرح بهره برداری بهینه از پساب های صنعتی در امور کشاورزی، صنعت و... به عمل می آید.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه استان گلستان به سمت صنعتی شدن پیش می رود، شرکت آب منطقه ای گلستان نظارت مستمر بر پساب های صنعتی حاصل از فعالیت این واحدها را به عمل خواهد آورد.حاجیلری خاطر نشان کرد: استفاده از کودهای شیمیایی در مزارع، تخلیه فاضلاب های شهری به رودخانه ها، تخلیه زباله در مکان های نامناسب اثرات مخربی بر منابع آبی استان می گذارد.

وی راه اندازی سایت تخلیه زباله، ساخت کارخانه کمپوست در شمال آق قلاو تفکیک زباله های بیمارستانی که در منطقه غرب گلستان انجام می شود را از اقدامات موثری یاد کرد که آلودگی در سطح شهرها را کاهش خواهد داد.