آرشیو پنجشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۷، شماره ۱۴۹۹
استان ها
۳۱

گشایش اعتبار 72میلیون یورو برای خرید تجهیزات مجتمع نورد و لوله اروند

مجری طرح مجتمع نورد و لوله اروند گفت: برای خرید تجهیزات مورد نیاز این کارخانه گشایش اعتبار شد.

محمدحسین پرهیزکار در گفت و گو با «ایرنا»، مبلغ این اعتبار را 72 میلیون یورو عنوان کرد و افزود: در زمان حاضر شرکت یورو پایپ آلمان در حال خرید تجهیزات مورد نیاز است.

او اظهار کرد: برای این مجتمع کارخانه لوله سازی، تولید ورق عریض و لوله های بدون درز در سه فاز لحاظ شده است. وی تصریح کرد: کارخانه تولید لوله های فولادی در قطرهای 24 تا 56 اینچ (قابل ارتقا تا 64 اینچ) و با ظرفیت تولید 350 هزار تن لوله در سال و برای انتقال گاز و نفت در زمینی به وسعت 100 هکتار ساخته می شود.

پرهیزکار حجم سرمایه گذاری کارخانه لوله سازی را 126 میلیون دلار سرمایه ارزی، 670 میلیارد ریال سرمایه گذاری ثابت و یک هزار و 270 میلیارد ریال سرمایه در گردش عنوان کرد.

وی مدت زمان ساخت این کارخانه را سه سال دانست. مجری طرح مجتمع نورد و لوله اروند گفت: در فاز دوم این مجتمع ورق های عریض به طول 4/5 متر تولید می شود.

پرهیزکار، میزان تولید ورق های عریض را یک میلیون تن در سال عنوان کرد و افزود: برای فاز دوم این مجتمع 378 میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی یک هزار و 760 میلیارد ریال سرمایه ثابت و یک هزار و 630 میلیارد ریال سرمایه در گردش پیش بینی شده است. پرهیزکار همچنین گفت: فاز سوم این مجتمع به تولید لوله های بدون درز به میزان 200 هزار تن در سال اختصاص دارد. پرهیزگار میزان سرمایه گذاری ارزی این فاز را 88 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: سرمایه ثابت این فاز 560 میلیارد ریال و سرمایه در گردش آن 330 میلیارد ریال است.