آرشیو پنجشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۷، شماره ۱۴۹۹
نگاه سوم
۳۲

نقاشی چرچیل در نیویورک حراج می شود

یک تابلوی نقاشی اثر وینستن چرچیل، نخست وزیر پیشین بریتانیا که در آن چشم انداز زیبای غروب آفتاب در مراکش تصویر شده، هفته آینده در نیویورک به حراج گذاشته می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آسوشیتدپرس اعلام کرد انتظار می رود تابلوی نقاشی «غروب آفتاب بر فراز کوه های اطلس» که چرچیل آن را سال 1935 از بالکن هتل مامونیا در مراکش کشید، روز 23 آوریل در حراجی بونهامز نیویورک حداقل به قیمت 600 هزار دلار به فروش برسد.

چرچیل به قدری شیفته این منظره شده بود که سال ها بعد در 1943 پس از حضور در کنفرانسی در کازابلانکا از فرانکلین دی. روزولت، رییس جمهوری وقت آمریکا خواست آن را ببیند. این نقاشی رنگ روغن 20 اینچ در 24 اینچی پس از مرگ چرچیل در 1965 به سارا اودلی یکی از دخترانش رسید. اودلی آن را به یک کلکسیونر فروخت و او نیز در 1992 نقاشی چرچیل را به خانواده ای در سان فرانسیسکو فروخت. اکنون این خانواده قصد دارند آن را به حراج بگذارند. چرچیل در 1948 نیز تابلو «مراکش» را نقاشی کرد که در آن دروازه های شهر در پس زمینه کوه های اطلس تصویر شده است. او در 1951 این تابلو را به هری ترومن، رییس جمهوری آن زمان آمریکا هدیه داد. تابلوی «مراکش» دسامبر گذشته در یک حراجی به قیمت حدود 950 هزار دلار به فروش رسید.