آرشیو سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۳۹۱۰
سیاست
۳

رئیس ستاد انتخابات کشور خبر داد: 18هزار شعبه اخذ رای برای مرحله دوم انتخابات

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: 18 هزار شعبه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات در سراسر کشور برای جمع آوری آرای مردم در نظر گرفته شده است.

علیرضا افشار در گفت وگو با ایرنا افزود: از این تعداد شعب اخذ رای چهار هزار و 500 شعبه آن مربوط به حوزه انتخابیه استان تهران است.

وی با اشاره به این که 164 نامزد انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات برای 82 کرسی مجلس با هم رقابت می کنند، تصریح کرد: در این مرحله از انتخابات 12 نامزد زن در عرصه رقابت وجود دارند که شش نفر آن مربوط به حوزه انتخابیه تهران است.رئیس ستاد انتخابات تعداد حوزه هایی که قرار است روز جمعه ششم اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات در آن برگزار شود را 54 حوزه عنوان کرد و گفت: در حوزه انتخابیه تهران رقابت برای کسب 11 کرسی مجلس، در تبریز 5 کرسی، در حوزه های انتخابیه کرمانشاه، رشت و آبادان هر یک، سه کرسی و در هشت حوزه انتخابیه دیگر هر یک برای دو کرسی مجلس و در 41 حوزه باقی مانده هر یک برای کسب یک کرسی رقابت وجود دارد.

رئیس ستاد انتخابات کشور همچنین گفت: براساس استفتائات از مقام معظم رهبری و برخی از مراجع تقلید خرید و فروش رای حرام است و کسی که از این طریق نماینده شود، نمایندگی او باطل است.