آرشیو سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۳۹۱۰
ایران زمین
۲۰

کاهش 80 درصدی ساخت و سازهای غیرمجاز در همدان

همدان خبرنگار«ایران»:فرماندار همدان ساخت و سازهای غیرمجاز در چند دهه اخیر را عامل حاشیه نشینی شهر دانست و گفت: با نظارت های صورت گرفته ساخت و سازهای غیر مجاز کاهش قابل توجهی یافته است.

علی اکبر فامیل کریمی در نشست هماهنگی رفع ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز مشکلات جدی برای شهر ایجاد می کند. وی با تاکید بر توانمندسازی ساکنان حاشیه های شهر و از طرف دیگر مقابله با گسترش بیشتر این معضل افزود: با افراد فرصت طلب و حرفه ای که در برخی نقاط شهر اقدام به تصرف زمین های دولت و مردم کنند، برخورد جدی می شود.

فامیل کریمی تصریح کرد: با توجه به جدیت و اقدام شبانه روزی، در تعطیلات نوروز امسال از 25 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در شهر همدان جلوگیری شد.وی گفت: شرکت های آب، برق، گاز و تلفن تنها باید به واحدهای ساختمانی دارای پروانه خدمات رسانی کنند، در غیر این صورت باید پاسخگو باشند.فامیل کریمی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه شهر و زمین های روستایی انجام می شود، مشاوران بنگاه های معاملاتی مجاز به تفکیک این زمین ها نیستند.

فرماندار همدان از نیروی انتظامی و اداره اطلاعات خواست باندهای زمین خوار که با ترفندهای مختلف، مهندسی، مدیریت و کالبد شهر را به هم ریخته، شناسایی کرده و به سازمان های مسکن و شهرسازی و جهاد کشاورزی معرفی کردند. وی همچنین تاکیدکرد: به منظور ارتقای سطح زندگی در مناطق حاشیه اجرای طرح توانمندی در 5 نقطه شهر همدان شروع شده است.

رئیس اداره اجراییات و کنترل و نظارت شهرداری همدان نیز گفت: 145 مورد اخطاریه برای برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در یک ماه گذشته در شهر همدان داده شده است. جعفر پارسایی افزود: این تعداد اخطاریه بیانگر آن است که ساخت و سازهای غیرمجاز در مقایسه با سال های گذشته 80 درصد کاهش یافته است.همچنین 41 مورد تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز با حکم قضایی در این مدت در شهر همدان انجام شده است.وی در پایان اضافه کرد: تکدی گری، سد معبر و بزهکاری های مختلف ریشه در ساخت و سازهای غیرمجاز دارد.