آرشیو سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۳۹۱۰
ایران زمین
۲۰

برنامه های فرهنگی هنری در شهرستانها

\ همدان چهل و چهارمین نشست کارگاهی کانون داستان در سالن جلسه های حوزه هنری استان همدان برگزار می شود. روابط عمومی حوزه هنری استان همدان با اعلام این خبر افزود: جلسه نقد و بررسی آثار نویسندگان جوان با حضور اعضا روز دوشنبه دوم اردیبهشت 87 از ساعت 15‎/30 در ساختمان مرکزی حوزه هنری استان سالن جلسات برگزار خواهد شد و در آن علاوه بر آموزش اصول داستان نویسی و بحث و تبادل نظر پیرامون داستان کوتاه، نقد ادبی و عناصر سازنده و محوری داستان آثار نویسندگان جوان مورد نقد و تحلیل قرار خواهد گرفت. گفتنی است جلسه های فوق دوشنبه هر هفته به صورت کارگاهی برگزار می شود که علاقه مندان به مباحث داستان نویسی می توانند در این جلسه ها حضور یابند.

\ قزوین نخستین جشنواره خوشنویسی «مشق عشق» با موضوع شهید و شهادت از 26 اردیبهشت تا سوم خردادماه در قزوین برگزار خواهد شد. این جشنواره با ابتکار سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین و انجمن خوشنویسان استان قزوین برگزار می شود. برگزاری شب شعر، شب خاطره، انتشار کتابی از آثار برتر رسیده به جشنواره، اجرای تئاتر نمایش فیلم در باره ایثار و شهادت و انتشار دو جلد کتاب از مجموعه شهر شاعران استان قزوین با موضوع شهید شهادت از جمله برنامه های جانبی است که در حاشیه جشنواره برگزار خواهد شد.در این جشنواره علاوه بر فراخوان آثار شهدای خوشنویس و خوشنویسان معاصر، فراخوانی نیز برای دریافت آثار استادان خوشنویسی صورت گرفته است تا در بخش جانبی نمایشگاه این آثار به نمایش گذاشته شود.

\ گیلان همایش نکوداشت آیت الله امینیان 12 اردیبهشت در تالار دانشکده کشاورزی دانشگاه گیلان برگزار می شود.سخنرانی و پخش «نماهنگ» در رابطه با مصاحبه های انجام گرفته با شاگردان و همدرسی های آیت آلله امینیان از جمله برنامه های این همایش است. آیت الله امینیان در سال 1305 در روستای فتیده لنگرود چشم به جان گشود و در سال های پیش از انقلاب، در حوزه علمیه قم به تدریس مشغول بود.وی در حال حاضر در دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان و حوزه علمیه آستانه اشرفیه به تحصیل مشغول است.