آرشیو سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۳۹۱۰
بین الملل
۲۱

گزیده اخبار

حمله به مرکز حزب کتائب در شرق لبنان

شبکه تلویزیونی المستقبل وابسته به جریان سیاسی «آینده» به رهبری سعدالدین حریری ادعا کرد مرکز حزب کتائب در «زحله» در شرق لبنان مورد حمله مسلحانه قرار گرفت.در این حمله، افراد ناشناس با گشودن آتش به مرکز این حزب چهار نفر را زخمی کردند که یکی از آنان اندکی بعد جان باخت. ریاست حزب مسیحی کتائب را امین جمیل رئیس جمهوری پیشین و از سران اصلی گروه حاکم لبنان (14 مارس) برعهده دارد.

موضع آمریکا در قبال کره شمالی تغییر نکرده است

جورج بوش رئیس جمهوری آمریکا گفت: موضع کشورش در قبال تعطیلی برنامه هسته ای کره شمالی تغییری نکرده است.آمریکا به هیچ وجه انتظارات خود در قبال تعطیلی هسته ای کره شمالی را پائین نیاورده است.

بوش در پایان مذاکرات دو روزه خود بالی میونگ باک رئیس جمهور کره جنوبی گفت که کنگره آمریکا را به تایید و تصویب توافقنامه مبادلات آزاد با کره جنوبی ترغیب می کند و همچنان به وارد آوردن فشار بر کره شمالی به منظور تعطیلی تمامی برنامه های هسته ای آن ادامه می دهد.

پایان عمر یک راکتور هسته ای در روسیه

شرکت انرژی هسته ای روسیه یکی از راکتورهای هسته ای اش را در شهر سورسک در نزدیکی سیبری از مدار خارج کرد. این راکتور در حدود 4 دهه پلوتونیوم غنی شده تولید می کرد که برای ساخت سلاح های هسته ای مورد استفاده قرار گرفت.

جاسوسی در بزرگراه های انگلیس

به نوشته دیلی تلگراف، تصاویر تهیه شده توسط دوربینهای کنترل سرعت نصب شده در جاده ها و بزرگراه های انگلیس،برای جاسوسی از شهروندان این کشور استفاده شده و این تصاویر به سایر مراکز مبارزه با تروریسم در کشورهای مختلف از جمله آمریکا نیز ارسال می شود.

وزارت کشور انگلیس این اقدام را بدون اطلاع پارلمان انجام داده و از همین رو جمعی از سیاستمداران و گروه های طرفدار آزادی های شهروندی با اعتراض به این اقدام وزارت کشور خواستار توضیح این وزارتخانه شدند.