آرشیو سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۳۹۱۰
صفحه آخر
۲۴

سوئیت آفرینش با رهبری فخرالدینی

گروه فرهنگ و هنر فرهاد فخرالدینی پیر موسیقی ایران، با اجرای سوئیت آفرینش از چهارم اردیبهشت ماه روی صحنه می رود.

رهبر ارکستر موسیقی ملی ایران که دیروز در جمع خبرنگاران سخن می گفت، در همین باره توضیح داد: برنامه این ارکستر با اجرای پنج قسمت از آیات قرآن مجید تنظیم شده و اجرا خواهد شد.

در این ارکستر که از 4 تا 6 اردیبهشت ماه اجرا می شود، 130 نوازنده و خواننده کر به سرپرستی فخرالدینی به اجرای برنامه می پردازند. در این نشست فخرالدینی با تقدیر و تشکر از تمامی هنرمندان حاضر در ارکستر ملی تاکید کرد: هنرمندانی که در این ارکستر به نوازندگی می پردازند، در حال حاضر درخشان ترین چهره های موسیقی ایران به حساب می آیند. من معتقدم در زمینه آهنگسازی و تنظیم قطعات و فنون آهنگسازی در داخل ارکستر، افراد فعالی داشتیم که در این 10 سالی که از حضور من در ارکستر ملی می گذرد، همیشه همراه من بوده اند و پیشرفت چشمگیری داشته اند.

رهبر ارکستر موسیقی ملی از معرفی دو رهبر جوان در این اجرا خبر داد و گفت: این کنسرت بسیار حجیم و باشکوه است و در آن سه قطعه برای حضرت محمد (ص) توسط مازیار حیدری و شهرام توکلی و علی اکبر قربانی به اجرا در می آید که مازیار حیدری و شهرام توکلی در قطعاتی که ساخته اند، به رهبری گروه نیز می پردازند.

فخرالدینی در خصوص مذهبی بودن قطعات این اجرا گفت: سه قطعه لولاک، معراج و محمد (ص) آخرین مرسل به سفارش دفتر موسیقی در سال گذشته آماده شده بود که به دلیل فراهم نشدن امکانات اجرا در سال گذشته به امسال موکول شد و من به دلیل این که این سه قطعه، مذهبی و مخصوص پیامبر اسلام(ص) بودند، دو کار دیگر را نیز با تم مذهبی انتخاب کردم تا اجرایی متفاوت داشته باشیم.