آرشیو سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۳۹۱۰
صفحه آخر
۲۴

تلویزیون برای سینما و فارابی برای تلویزیون فیلم می خرد

علی اصغر غلامرضایی با اشاره به مخاطب میلیونی برنامه های تلویزیونی خاطرنشان کرد: ما نباید نگران این مسئله باشیم که دی وی دی برخی از فیلم های خارجی در بازار موجود است یا حتی سینماها برخی از این فیلم ها را اکران می کنند؛ حجم مخاطبانی که این گونه به تماشای فیلم ها می نشینند بسیار محدود است، ولی بیننده های برنامه های تلویزیونی میلیونی هستند.

مدیرکل اداره تامین برنامه سیما در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به تعامل فارابی و صداوسیما برای خرید حق رایت آثار سینمایی خاطرنشان کرد: در جشنواره فجر سال 86 حدود 8 تا 10 فیلم شاخص اکران شد که حدود 5 تا 6 فیلم را تلویزیون خریده و در اختیار سینما قرار داده بود. بعد از آن متقابلا فارابی هم چند فیلم را خرید و برای پخش در ایام نوروز به صداوسیما داد.

علی اصغر غلامرضایی به این پرسش که آیا جرح و تعدیل و تغییر روابط قصه در برخی فیلم های روز دنیا، اعتماد مخاطب نسبت به صداوسیما را از بین نمی برد پاسخ منفی داد و متذکر شد: در فیلم هایی که از صداوسیما پخش می شوند، ما تغییر قصه نداریم. بلکه به چند دلیل از جمله بدزبانی برخی جرح و تعدیل ها در فیلم انجام می شود. علی اصغر غلامرضایی همچنین با اشاره به خبر خرید تله فیلم های ایرانی که در خارج از سازمان صداوسیما تولید می شوند، در این باره اظهار کرد: در سال 1385 هجده تله فیلم را خریداری کردیم و این آمار در سال 86 به حدود 20 فیلم تلویزیونی رسید.