آرشیو سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۳۹۱۰
صفحه آخر
۲۴

فیلمبرداری مختارنامه تا چهار ماه دیگر به پایان می رسد

مختارنامه تا یک هفته دیگر دوباره مقابل دوربین می رود و تا چهار ماه آینده نیز به فیلمبرداری خود پایان می دهد.

رئیس مرکز سیما فیلم درباره دلیل توقف پروژه مختارنامه از 27 اسفندماه سال گذشته تاکنون گفت: تاکنون هیچ پروژه ای مثل «مختارنامه» به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری به این ابعاد نبوده و طبیعی است که در حوزه برنامه ریزی مشکلاتی پیش بیاید و امکانات تولید هم عرض ساختار فیلمنامه حرکت نکند.

حسن اسلامی مهر در پاسخ به این سؤال که شنیده می شود برای کاهش هزینه بخش هایی از جنگ مجموعه «مختارنامه» حذف می شود، گفت: «چنین تصمیمی در سیما فیلم گرفته نشده و هیچ بخشی حذف نمی شود. سیما فیلم حمایت های ویژه از این مجموعه می کند و دائم در حال پیگیری نتیجه کار گروه هستیم.»

وی درباره بدهی یک میلیاردی مجموعه توضیح داد: «امکان ندارد پروژه تاریخی یک میلیارد بدهی داشته باشد، فقط مبلغی ناچیز بوده آن هم پرداخت شده است. الآن گروه، لوکیشن های بخش مکه را در احمدآباد آماده می کند. قرار بود لوکیشن ها تا آخر سال 86 آماده شود که به تاخیر افتاد و دلیل آن هم به شرایط جوی بر می گردد که سال گذشته با سرمایی سخت روبه رو بودیم.»

رئیس مرکز سیما فیلم گفت: «فیلمبرداری «مختارنامه» از اواخر این هفته و نهایتا هفته آینده شروع و بقیه جنگ ها در شهرک دفاع مقدس فیلمبرداری می شود.

در تولید این پروژه ملی مشکل و تاخیرها طبیعی است. به عنوان نمونه وقتی ما در قصه بخش های عراق را داریم، باید هوا گرم باشد و مسلما در هوای سرد گروه، لوکیشن های داخلی را ضبط کرد و کار هرگز متوقف نشده است.»