آرشیو سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۳۹۱۰
صفحه آخر
۲۴

سایپا برچسب مصرف سوخت را بر خودروهای سواری نصب کرد

گروه اقتصادی سایپا اولین خودروساز کشور است که برچسب مصرف سوخت را بر تمام خودروهای سواری نصب خواهد کرد.

به گزارش «ایران»، سعید فلاحی معاون مهندسی سایپا با اعلام این مطلب گفت: گروه خودروسازی سایپا با توجه به اهمیت موضوع کاهش میزان مصرف سوخت و آگاهی شهروندان از میزان مصرف سوخت خودروهای این گروه، با تولید محصولات کیفی و بهبود کیفیت موتور خودروهای خودموفق شده است تا مصرف سوخت تمام خودروهای این شرکت را به حد استاندارد یورو (2) برساند.

به گفته وی از ابتدای اردیبهشت برچسب مصرف سوخت بر روی خودروهای سواری تولیدی شرکت نصب شده است. فلاحی گفت: بنابه اعلام مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و سازمان بهینه سازی مصرف سوخت، خودروهای سواری سایپا مصرف سوختی مطابق با معیارهای مناسبی از استاندارد دارند.

به گفته وی و براساس اعلام این سازمان، مصرف سوخت خودروهای پراید نسیم و صبا، سایپا، 141 ریو، زانتیا، مگان، رونیز، ماکسیما و سرانزا در هر 100 کیلومتر براساس استاندارد یورو (2) در گروه B تا D قرار دارند که مطابق استاندارد ایران نیز هستند.

به گفته معاون مهندسی سایپا، همچنین پس از ارزیابی میزان مصرف سوخت خودروهای سواری داخلی، مصرف سوخت خودروی تندر 90 ساخت پارس خودرو 6‎/9 لیتر در 100 کیلومتر اعلام شد که دارای رتبه عالی در استانداردها است.

فلاحی گفت: این خودروها پس از تحلیل آزمون و پیمایش مسیر 20 هزار کیلومتری موفق شده اند استاندارد لازم را کسب کنند.

وی افزود: گازهای آلاینده بویژه گاز منوکسید کربن تولیدی این خودروها نیز بسیار کمتر از میزان استاندارد تعریف شده سازمان حفاظت محیط زیست کشور است.