آرشیو پنج‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۳۹۱۲
سیاسی
۲

گزیده اخبار

استقبال محمد البرادعی از همکاری ایران با آژانس

محمد البرادعی رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی، تصمیم ایران برای همکاری بیشتر با آژانس را بسیار مهم و برجسته توصیف کرد. به گزارش ایرنا، البرادعی روز گذشته در سارایوو، همچنین ابراز امیدواری کرد که با این تصمیم آژانس قادر باشد تحقیقاتی را درباره مطالعات ادعایی انجام دهد.

پس از سفر اولی هاینونن معاون امور پادمان های آژانس به تهران، آژانس اعلام کرد که ایران و آژانس فرایند جدیدی را درباره مطالعات ادعایی آغاز خواهند کرد.

مطالعات ادعایی عنوان بندی ای از آخرین گزارش آژانس درباره همکاری های ایران است که براساس ادعاهای آمریکا درباره فعالیت های هسته ای نظامی ایران تنظیم شده است.

آژانس پیش از این اعلام کرده بود که این موضوع جزو برنامه عملی که ایران آن را متعهدانه انجام داده بود نمی شود گرچه در همان حال ابراز امیدواری کرده بود که ایران زمینه دسترسی به پاسخ مناسب در این زمینه را نیز فراهم نماید.

رسیدگی به امور قضایی، مکانیزه می شود

آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی، رئیس قوه قضائیه در دیدار مردمی و نشست شورای قضایی استان زنجان که از طریق ویدیو کنفرانس انجام شد، مکانیزه کردن رسیدگی به امور را از اقدامات بسیار مهم در دستگاه های قضایی کشور در جهت نوآوری و شکوفایی ذکرکرد. وی، با بیان این که تشکیلات قضایی در صدر لیست دستگاه هایی قرار دارد که جهت تحقق نوآوری و شکوفایی تلاش می کنند، اظهار داشت: امروز که کشور در ابتدای راه نوآوری و شکوفایی است، باید بهره وری بالاتر و کسب رضایت بیشتر خداوند و مردم مورد توجه قرار گیرد.

علی لاریجانی: در دور دوم هم لیست جبهه متحد، پایه و اساس باشد

منتخب اول مردم قم در مجلس هشتم ارائه لیست واحد از سوی اصولگرایان در مرحله دوم انتخابات مجلس هشتم را ضروری دانست. دکتر علی لاریجانی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران افزود: در دور دوم هم پایه و اساس، لیست جبهه متحد اصولگرایی باشد. البته در برخی نقاط افراد اصولگرای دیگری هم هستند که صاحب صلاحیت هستند. لاریجانی همچنین در مورد غیبتش در نشست منتخبین مجلس هشتم گفت: حقیقت این است که من با نشست روز جمعه موافق نبودم. وقتی نمایندگان دور دوم هنوز انتخاب نشده اند چرا در دعوت از نمایندگان دور اول عجله می کنید طبعا دوباره کاری می شود.