آرشیو پنج‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۳۹۱۲
سیاسی
۲
نکته

چشم یاری داشتیم!

میثم نیلی

روز سه شنبه در مقابل دکه های روزنامه فروشی سخنانی را دیدم که تیتر روزنامه های به اصطلاح منتقد دولت شده بود. تیتر این بود که حجت الاسلام والمسلمین نیازی رئیس سازمان بازرسی کل کشور در اظهارنظری، وجود مافیای اقتصادی را در کشور رد کرده اند.

منتظر رسانه ها ماندم تا شاید تکذیب این نقل قول را به چشم ببینم و به گوش بشنوم؛ لیکن این گونه نشد و اکنون چند سطری مختصر برای آن برادر بزرگوار و روحانی سلیم النفس می نویسم، شاید که اثری داشته باشد.

1- انتظار این است که سازمان بازرسی در راستای وظایف قانونی خویش، پیگیر مراکز و کانون های فساد اقتصادی و سیاسی و... باشد و برق آسا، مفسده انگیزی ها را شناسایی و پیگیر برخورد در قوه قضائیه و دیگر دستگاه ها باشد و اگر شهروندی در هر گوشه و کنار کشور، گزارشی یا مستندی از مفاسد افراد یا کانون های قدرتمند داد، ولو اندک تخلفی، آن را جدی بگیرند و با فرض صحت، دنبال نمایند و البته اگر پس از تدقیق و تعمیق، معلوم شد که آن گونه نبوده، اسباب شکرگزاری است و اگر درست بود، موجب پیگیری و اجرای بی ملاحظه قانون.

فکر می کنم اگر رئیس جمهور عزیز نه به عنوان شخص دوم مملکت و نماینده ملت عدالتخواه که تنها به عنوان یک شهروند در رسانه ای یا در نامه ای چنین گزارش می داد، شایسته نبود که مقام مسئول قضایی به جای استقبال از آن، فورا و بدون درنگ وجود چنین مطلبی را انکار نماید.

2- مردم مسلمان و انقلابی بویژه در سال های پس از جنگ تحمیلی، بعضا شاهد بروز و ظهور عناصر غارتگری بودند که با تشکیل کانون های فساد اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، بر بیت المال چنبره زده و برخی ویژه خواری ها را بنیان نهادند. آیا می توان به سادگی وجود این مراکز و باندهای فساد را تکذیب کرد مردم می دانند که سازمان بازرسی در مسیر این مبارزه سال هاست تلاش می کند و دقیقا به همین علت است که انتظار بیان چنین عبارتی را ندارند.

3- حتما در قوه قضائیه بسیارند کسانی که از مسائل و آلودگی های این کانون های فساد که متاسفانه گاهی در برخی دستگاه ها نیز نفوذ کرده اند، مطلع و بی تاب باشند؛ قطعا پرس و جو و یاری گرفتن از آنان می تواند همه ما را در حرکت به سوی آرمان و اجرای فرمان رهبر حکیم انقلاب اسلامی، یعنی مبارزه قاطع با باندهای مفسده جو یاریگر باشد.