آرشیو پنج‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۳۹۱۲
سیاسی
۳

رئیس ستاد مرکزی بازرسی انتخابات خبر داد: کاهش چشمگیر تخلفات به دنبال اجرای قانون جدید

گروه سیاسی رئیس ستاد مرکزی بازرسی انتخابات کشور با اشاره به وضع و اجرای قانون جدید در زمینه تبلیغات داوطلبان نمایندگی مجلس هشتم گفت: اجرای این قانون کاهش شدید تخلفات و درگیری ها و تنش های قومی را به دنبال داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی پور افزود: در این دوره از انتخابات قوانینی وضع و اجرا شد که به افزایش سلامت انتخابات نسبت به دوره های قبل منجر شد.وی در پاسخ این پرسش که در فاصله دور نخست و دور دوم انتخابات مجلس، با تخلفات به چه طریقی برخورد می شود، تصریح کرد: خوشبختانه این دوره از انتخابات در مقایسه با دوره های گذشته از سلامت بیشتری برخوردار بود به نحوی که هم تخلفات و هم تنش و درگیری نامزدها و طرفداران آنها بسیار کاهش یافته بود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر کشور با اشاره به تلاش های وزارت کشور برای هرچه مطلوبتر برگزار شدن انتخابات در مرحله دوم گفت: توصیه به نامزدها، برگزاری جلسات با نامزدها و رشد و بلوغ گروه های سیاسی از علل مهم سلامت بیشتر انتخابات در این دوره است.

موسی پور افزود: اگر نامزدی تخلف تبلیغاتی کرده باشد در تایید نشدن صحت انتخابات حوزه انتخابیه اش مؤثر خواهد بود.موسی پور همچنین گفت: از ساعت 8 صبح امروز هرگونه تبلیغات نامزدها ممنوع است.

* بازرسان شورای نگهبان به حوزه های انتخابیه مرحله دوم می روند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، نصرت الله لطفی مدیرکل نظارت و امور استان های شورای نگهبان اظهار داشت: شورای نگهبان بر اساس وظایف و اختیارات قانونی و به منظور حصول اطمینان از اجرای صحیح قانون انتخابات و صیانت از آرای مردم شریف و متدین ایران اسلامی، از دیروز هیات های بازرسی را به حوزه های انتخابیه مرحله دوم اعزام کرد.

* 12 هزار نیروی پلیس تامین امنیت انتخابات تهران را بر عهده دارند

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت:حدود12هزارنیروی پلیس وظیفه تامین وبرقراری امنیت وصیانت ازآرای مردم پایتخت درمرحله دوم انتخابات را برعهده دارند.

سردار احمدرضا رادان در گفت وگو با ایرنا افزود: برابر دستورالعمل ناجا وظیفه محافظت از صندوق های اخذ رای ثابت،سیار و شعب اخذ رای و واحدهای شمارش رای و ستادهای انتخابات به عهده این نیرو گذاشته شد. وی تصریح کرد:عوامل انتظامی تامین کننده نظم و امنیت انتخابات از اولین ساعات روز رای گیری تا پایان اعلام نتایج در این واحدها مستقر هستند.