آرشیو پنج‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۳۹۱۲
اجتماعی
۴

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور: مدیریت پسماند خسارت های زیست محیطی را اعلام کند

گروه اجتماعی در سال، 86 کیفیت مدیریت پسماند نسبت به سال 85 بهبود داشته است اما از دست اندرکاران مدیریت پسماند می خواهیم خسارت های وارد شده به محیط زیست منطقه خود را اعلام کنند.

به گزارش «ایران»، رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با بیان این مطلب گفت: در سال 85، 93 درصد پسماندهای کشور به صورت سنتی جمع آوری شد و در سال 86 این میزان به 85 درصد کاهش یافت و ما در سال 86 شاهد جمع آوری مکانیزه 15 درصد مجموع پسماندهای کشور بودیم.

مهندس سیدمهدی هاشمی افزود: در سال 85، 72 درصد زباله ها به صورت تلنبار ساماندهی می شد اما در سال 86 این میزان به 55 درصد کاهش یافت.

وی درباره دفن غیربهداشتی زباله گفت: در سال 85، 24 درصد پسماندهای کشور به صورت غیربهداشتی دفن می شد که این رقم در سال 86 به 12 درصد کاهش یافت.

هاشمی افزود: در سال 86 شاهد بازیافت 17 درصد پسماندها بودیم و این رقم در سال 85 معادل 12 درصد مجموع پسماندها بود.

معاون عمرانی وزیر کشور گفت: هم اکنون روزانه 45 هزار تن زباله در کشور تولید می شود که سرانه تولید زباله برای هر روستایی 500 گرم و برای هر فرد شهرنشین 650 گرم است.

هاشمی با اشاره به این که در سال های اخیر ظرفیت فعالیت کارخانه های کمپوست افزایش یافته است، تصریح کرد: با این حال همچنان با وضعیت ایده آل فاصله داریم و جای کار بیشتری وجود دارد.