آرشیو پنج‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۳۹۱۲
اجتماعی
۴

واحد بازیافت خودروی فرسوده در جنوب تهران غیرقانونی فعالیت می کنند

گروه اجتماعی 8 واحد بازیافت خودروهای فرسوده به طور غیرقانونی در شهرک صنعتی شمس آباد تهران فعالیت و سالانه سهمیه بازیافت دریافت می کنند.

به گزارش خبرنگار «ایران» معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم بازدید از شهرک صنعتی شمس آباد با اعلام این خبر گفت: هیات وزیران در سال 1384 تصویب کرده است که فقط سه واحد بازیافت خودروی فرسوده در تهران فعال شود اما امروز شاهد هستیم در این شهرک صنعتی 11 واحد بازیافت فعالیت می کنند.

حسن اصیلیان افزود: 143 مورد درخواست برای پارکینگ و اسقاط خودروهای فرسوده در سال 85 در کل کشور بوده است که با 75 مورد آن موافقت شد و در سال 86 نیز تعداد درخواست ها 20 مورد بوده است که با 10 مورد آن موافقت شده است.

وی گفت: از 20 هزار موتوسیکلت از رده خارج شده 10 هزار موتوسیکلت اسقاط شده است.

محمدرضا غلامی، رئیس شماره گذاری ناجا نیز در این مراسم با بیان این که 25 درصد تصادفات کشور مربوط به ناوگان فرسوده است، گفت: میزان زمان کار اسقاط خودروهای فرسوده را در حال حاضر به 3 تا 4 روز رسانده ایم.

ابراهیم مناجاتی، مدیر عامل یکی از شرکت های بازیافت خودروهای فرسوده نیز در این مراسم گفت: این شرکت برای پذیرش روزانه حداقل 250 خودرو، زمین، بنا، سوله و تجهیزات تدارک دیده است که تا به حال هیچ گونه وامی را دریافت نکرده است و از سوی دیگر با ورود شرکت های جدید بازیافت مجوز اسقاط خودروی فرسوده از 100 هزار خودرو در سال به 50 هزار خودرو در سال کاهش یافت.