آرشیو پنج‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۳۹۱۲
اجتماعی
۴

اجرای طرح ساماندهی ویزیت بیماران در مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی

گروه اجتماعی مدیر کل درمان سازمان تامین اجتماعی استان تهران از آغاز اجرای طرح ساماندهی ویزیت بیماران سرپایی برای نخستین بار در مراکز درمانی این سازمان خبر داد.

دکتربهنام پرهیزکار گفت: اجرای این طرح به منظور افزایش کیفیت ارائه خدمات و ایجاد روحیه نشاط و امیدواری درشهروندان آغاز شده است.

وی با بیان این که طرح مذکور در دو مرحله اجرا می شود، افزود: این طرح در یک چارچوب مدون با هدف بهینه کردن نوع خدمات به بیمه شدگان، به صورت پایدار اجرا خواهد شد.

پرهیزکار اظهارداشت: دراجرای این طرح، بیماران براساس هماهنگی با واحد پذیرش در مراکز درمانی هنگام اخذ نوبت ویزیت، از زمان تقریبی انجام ویزیت پزشکان مطلع می شوند.

مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان تهران تصریح کرد: دراین طرح لازم است بیماران برای درمان بهتر و سریعتر، شرح حالی ازسوابق بیماری یا داروهای مصرفی خود درگذشته را در اختیار پزشکان قرار دهند.

به گفته وی، در اجرای این طرح معاینات علمی با رعایت اصول لازم درعلم پزشکی انجام و پزشکان ضمن توضیح در خصوص نوع بیماری ونحوه مصرف دارو وحتی عوارض آن در صورت لزوم، بیمار را به متخصصان مربوط ارجاع می دهند.

پرهیزکار افزود: در مرحله اول این طرح به مدت شش ماه، پزشکان عمومی و متخصصان بیماری های داخلی و اطفال مشارکت دارند.

وی اضافه کرد: درمرحله دوم این طرح از آبان ماه امسال با انجام بسترسازی مورد نیاز تا پایان سال بتدریج دیگر متخصصان در این طرح قرار خواهند گرفت.

وی یادآورشد: در بخش درمان سرپایی خدمات ارائه شده به بیمه شدگان شامل آزمایشگاه وپاتولوژی، سی تی اسکن، فیزیوتراپی، اکوگرافی، رادیولوژی، سونوگرافی، تست ورزش، آندوسکوپی، ادیومتری، اپتومتری، مامایی، جراحی سرپایی و پانسمان است.