آرشیو پنج‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۳۹۱۲
اجتماعی
۴

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش:شورای عالی آموزش و پرورش با طراحی نظام معلمی موافقت کرد

گروه اجتماعی- شورای عالی آموزش و پرورش با طراحی نظام معلمی کشور موافقت اصولی کرد.

به گزارش ایسنا، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان این مطلب گفت: شورای عالی با پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش مبنی بر طراحی نظام معلمی کشور موافقت اصولی کرد و مقرر شد این وزارتخانه ظرف مدت سه ماه لایحه پیشنهادی را تهیه و به این شورا ارائه کند.

مهندس «مهدی نوید ادهم» همچنین از تصویب اهداف و خط مشی های آموزش و پرورش درباره مبادلات منطقه ای و بین المللی خبر داد و گفت: این اهداف به منظور تقویت و ارتقای جایگاه و حضور فعال ایران در عرصه های منطقه ای و بین المللی تصویب شد.

وی افزود: بخشی از اهداف آموزش و پرورش درباره مبادلات منطقه ای و بین المللی شامل گسترش و تعمیق ارتباطات، همکاری ها و مبادلات منطقه ای و بین المللی در حوزه ماموریت های وزارت آموزش و پرورش، شناسایی مبانی، راهبردها، برنامه ها و دستاوردهای نظام تعلیم و تربیت کشور و حضور فعال و بهره گیری از ظرفیت ها، تجربه ها و همکاری های مناسب بین المللی برای کسب جایگاه اول علمی - آموزشی منطقه است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در بخش خط مشی های آموزش و پرورش در مبادلات بین المللی محورهایی همچون برقراری ارتباط با نظام های آموزشی دنیا در چارچوب اصول پذیرفته شده و اولویت دادن به کشورهای همسایه و مسلمان در انعقاد موافقتنامه ها مورد تاکید قرار گرفت.