آرشیو پنج‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۳۹۱۲
ایران زمین
۲۰

پیشنهاد 200 طرح عمرانی به هیات دولت از سوی مسئولان همدان

همدان خبرنگار «ایران»: 200 طرح عمرانی در دومین سفر استانی رئیس جمهور به همدان، به هیات دولت پیشنهاد داده می شود.

معاون امور عمرانی استاندار همدان با بیان این مطلب، گفت: برقراری عدالت اجتماعی، اقتصادی و عمرانی یکی از اهداف سفر ریاست جمهوری است و استان هایی که عقب ماندگی بیشتری دارند در این سفرها از مصوبات مناسبی برای رسیدن به شاخصه های مطلوب توسعه برخوردار خواهند شد. سیدحسن موسوی اعلام کرد: در همدان شاخصه اشتغال در درجه های پایین تری نسبت به میانگین کشوری قرار دارد و از این رو بیشترین مصوبات مربوط به این مورد خواهد بود.

وی تحول را مهم ترین دستاورد سفر پیشین هیات دولت در بخش عمران عنوان کرد و افزود: 299 طرح عمرانی در سفر پیشین مصوب شد که برخی از آنها طرح هایی بود که سال ها نیمه تمام مانده بود.معاون امور عمرانی استاندار همدان، عنوان کرد: بیش از 75 درصد مصوبات عمرانی اقدام شده و بخشی از آن مربوط به طرح های عمرانی است که 68 درصد آنها به بهره برداری رسیده است. موسوی اعلام کرد: مهم ترین این طرح ها، انتقال آب از سد تالوار به همدان و ساخت آزادراه همدان - ساوه است و ساخت و توسعه سدهای شنجور رزن، نعمت آباد اسدآباد، سرابی تویسرکان و سد اکباتان نیز در دست اقدام است.وی اظهار داشت: امسال نیز ساخت سدهای گرین نهاوند، سنگ سفید کبودراهنگ و کلان آغاز خواهد شد.سیدحسن موسوی گفت: تاکنون بیش از 42 هزار میلیارد ریال از محل اعتبارهای عمرانی استانی و ملی برای اجرای طرح های عمرانی هزینه شده و برای پایان یافتن طرح ها به 15 هزار میلیارد ریال دیگر نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: این در حالیست که اعتبار کل استان در سال 83، 480 میلیارد ریال بوده است. معاون امور عمرانی استاندار همدان، تصریح کرد: در سفر دوم رئیس جمهور به همدان، بر ساخت راه آهن تهران - همدان که یکی از طرح های مهم و سرنوشت ساز است و توانمندسازی حاشیه شهرها تاکید خواهد شد و تصمیمات مهمی نیز برای سرعت بخشیدن به برخی طرح ها مانند ساخت سدهای جدید و توجه به بخش اقتصادی در نظر گرفته می شود.