آرشیو پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۳۹۱۲
ایران زمین
۲۰

سامانه کنترل ترافیک در ساری ایجاد می شود

ساری- خبرنگار «ایران»: به دلیل پرترافیک بودن مرکز استان مازندران سامانه کنترل ترافیک بزودی در ساری ایجاد می شود.

نادعلی رمضان پور، رئیس شورای اسلامی شهر ساری در جلسه اعضای شورای شهر ساری، گفت: این طرح از طریق سامانه طرح کنترل ترافیک ساری با 16 تا 20 دوربین مداربسته کنترل می شود. وی افزود: این طرح بالغ بر 250 میلیون تومان هزینه دربرخواهد داشت. رئیس شورای اسلامی شهر ساری در بخش دیگری از سخنانش، بیان کرد: طبق بند 4 مصوبه دوره قبل شورا همه ساله 15 درصد بر نرخ عوارض نوسازی اضافه و در عوارض ساختمانی نیز تغییراتی ایجاد می شود.

عضو کمیسیون فنی شورای شهر ساری نیز در این جلسه با اشاره به این که آب آشامیدنی شهر ساری بسیار نامرغوب است، بیان کرد: مازندران نسبت به استان های دیگر از نعمت آب برخوردارتر است اما با این وضع آب آشامیدنی سالمی در اختیار مردم قرار نمی گیرد. محمد دامادی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای طرح تفصیلی در شهر ساری، تصریح کرد: به منظور اجرای این طرح ضوابطی وجود دارد که موجب طرد شدن سرمایه گذاران شده و این امر با شاخص های توسعه و رشد سازگار نیست.

وی گفت: برای رفع تبعیض میان سرمایه گذاران بخش مسکن در شهر ساری باید کمیته ها و نشست های تعاملی میان مسکن و شهرسازی صورت گیرد. دامادی افزود: بانک ها و برخی از نهادها می توانند در بافت شهری تا 3 طبقه ارتفاع سازی کنند.