آرشیو پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۳۹۱۲
بین الملل
۲۱

اروپا پاکستان را از مذاکره با القاعده برحذر داشت

گروه بین الملل- خاویر سولانا مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با محمود قریشی وزیرخارجه پاکستان در اسلام آباد تاکید کرد این اتحادیه مخالف گفت وگوی این کشور با القاعده است اما از سیاست دولت جدید پاکستان برای گفت و گو با گروه طالبان محلی این کشور حمایت می کند.

سولانا با اشاره به کمک های احتمالی به پاکستان اظهار داشت: اسلام آباد آزاد است به کسانی که مایلند در توسعه این کشور مشارکت داشته باشند، ضمن آن که اتحادیه اروپا در چارچوب های تعریف شده به همکاری خود با پاکستان ادامه خواهد داد.

مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد:این اتحادیه از مذاکره دولت پاکستان با همه گروه هایی که به قانون اساسی این کشور احترام می گذارند، حمایت می کند.

قریشی نیز در این نشست خبری گفت: پاکستان هزینه های زیادی برای مبارزه با تروریسم پرداخته اما همچنان این مبارزه را ادامه خواهد داد.

وی افزود: دولت پاکستان برای خروج مناطق قبایلی از وضعیت فعلی، رویکرد مذاکره با طالبان را انتخاب کرده و امیدوار است بتواند با استفاده از این رویکرد، شبه نظامیان طالبان محلی را به ترک درگیری با دولت مجاب کند.

در پی حمله ارتش مشرف به مسجد لال در تابستان گذشته، طالبان محلی برای تلافی این حمله تهدیدات خود علیه ارتش و دولت را شدت بخشیدند.

ترور بی نظیر بوتو به طالبان محلی منتسب شده است.