آرشیو پنج‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۳۹۱۲
حوادث
۲۲

سردار اکبر شاهی خبر داد: انهدام شبکه تولید لوازم آرایشی بهداشتی تقلبی در اسلامشهر

گروه حوادث- 10 زن که در یک تعمیرگاه، لوازم آرایشی - بهداشتی تقلبی تولید می کردند، از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

سردار سرتیپ «علیرضا اکبرشاهی» فرمانده انتظامی استان تهران صبح دیروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: ماموران مبارزه با جرایم اقتصادی چند روز قبل در جریان فعالیت های غیرقانونی یک شبکه بزرگ تهیه و پخش لوازم بهداشتی قرار گرفتند. بدین ترتیب رسیدگی به این پرونده در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت. آنان پس از چند روز عملیات کنترل و مراقبت نامحسوس، یک تعمیرگاه متروکه در اسلامشهر را شناسایی کردند.بدین ترتیب آنها پس از دریافت دستور قضایی چند روز قبل در عملیات غافلگیرانه وارد تعمیرگاه متروکه شده و

10 زن را هنگام جعل تاریخ مصرف لوازم آرایشی و چسباندن برچسب های یک شرکت معتبر خارجی بر روی محصولات بهداشتی تقلبی دستگیر کردند.

در این عملیات بیش از یکصد هزار قلم کالای قاچاق شامل انواع شامپو، ژل، واکس مو و کرم مرطوب کننده با برچسب های تقلبی کشف و ضبط شد.سردار «اکبرشاهی» ادامه داد: در جریان بازجویی از زنان مشخص شد صاحب انبار در خارج از کشور به سر می برد و همدستش «فرید»، مسئولیت تامین برچسب ها و مواد شیمیایی جایگزین را برعهده دارد. بدین ترتیب وی نیز به دام افتاد.فرمانده انتظامی استان تهران افزود: در حال حاضر «فرید» در بازداشت است و تلاش برای شناسایی و دستگیری عامل اصلی و نحوه توزیع و تولید مواد تقلبی ادامه دارد.

وی در بخش دیگر این نشست خبری با اشاره به کاهش 17 درصدی مجموع تصادف های رانندگی و کاهش 26 درصدی مجموع سرقت ها و 17 درصدی مجموع جرایم در ماه اول سال جدید نسبت به مدت مشابه سال گذشته تصریح کرد: خبرنگاران همواره نقش مؤثری در کشف جرایم و پیشگیری از وقوع انواع جرایم و ارائه آموزش های لازم و پیشگیرانه داشته اند.