آرشیو پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۳۹۱۲
صفحه آخر
۲۴

جعفری جلوه:مهمترین برنامه، ساخت فیلم خوب است

محمدرضا جعفری جلوه گفت: سال، 87 سال رونق بخشی به سینمای ایران خواهد بود.

معاون امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب به ایسنا گفت: برنامه های عملیاتی متعددی را از جمله رونق بخشی به فضاهای نمایش، بازسازی سینماها و حمایت از ساخت سالن های جدید در دستور کار داشتیم و داریم که امیدوارم این حرکت در سال جاری به مراتب پرشتاب تر از سال گذشته پیگیری شود. مهندس جعفری جلوه گفت: یک برنامه منتهی به اکران خوب را در دستور کار داریم. برنامه اکران خوب، مجموعه نظام آئین نامه ای و حمایتی ما را از اکران عام و خاص فیلم ها در بر می گیرد. همچنین اکران همزمان فیلم ها در تهران و شهرستان ها که از همین نوروز امسال شاهد آن بودیم که بخشی از رونق سینماها را در این ایام مرهون آن هستیم.

وی افزود: تردید نداریم، قابلیت این نیروی انسانی، هوشمندی و اتکاء او به فرهنگ خودی و هویت اصلی ای که از آن برخور دارند آنها را در این عرصه یاری خواهد کرد و گام گذاشتن و حرکت کردن و دست یافتن به نتایج در این عرصه را به شکل محسوسی می بینیم و مخاطبین در سطح عام و خاص هم می توانند آن را مشاهده کنند. جعفری جلوه درباره وضعیت سینمای کودک و اکران فیلم های مخاطب خاص گفت: در طرح جامع اکران به این وجوه هم توجه شده و خواهد شد.طبیعتا یک طرح جامع، طرحی است که به سینمای مخاطب خاص و سینمای ارزشمند فرهنگی هنری توجه و عنایت ویژه دارد.

او مهمترین مشکل این حوزه را در سال گذشته محدود بودن امکانات و بودجه برشمرد و افزود: این بودجه می بایست در حوزه هایی که اولویت اصلی ما بود خرج می شد.وقتی منابع باشد در عرصه های دیگر هم سرمایه گذاری خواهد شد و امیدواریم امسال در هر دو عرصه شاهد نتایج محسوس و قابل مشاهده ای باشیم.