آرشیو پنج‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۳۹۱۲
صفحه آخر
۲۴

مجلس هند دخالت آمریکا را در روابط تهران دهلی نو بشدت محکوم کرد

گروه سیاسی محکومیت دخالت آمریکا در امور هند همچنان ادامه دارد و در این راستا نمایندگان مجلس هند هم دیروز دخالت آمریکا را در روابط تهران و دهلی نو بشدت محکوم کردند

به گزارش واحد مرکزی خبر، خانم بریندا کارات نماینده مجلس سنای هند دیروز در جلسه این مجلس با بیان این که اظهارات اخیر معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به منزله دخالت در امور داخلی هند است گفت: سفیر آمریکا در هند باید در همین رابطه احضار و از مراتب اعتراض دهلی نو از دخالت واشنگتن آگاه شود. وی گفت: اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه هند مبنی بر رد توصیه آمریکا برای این موضع کافی نیست.

نماینده مجلس سنای هند با اشاره به سفر آتی دکتر محمود احمدی نژاد به این کشور گفت: دولت هند باید از این فرصت برای گسترش همکاری نزدیک با ایران و نهایی کردن خط لوله گاز ایران به پاکستان و هند استفاده کند.

همچنین روپ چندپال عضو مجلس عوام هند وابسته به حزب کمونیست مارکسیست در این مجلس بیانیه آمریکا را متکبرانه دانست و اعلام کرد این بیانیه کاخ سفید خلاف حق حاکمیت هند است. وی با اشاره به این که آمریکا هند را به علت روابط دو جانبه تهران دهلی نو تحت فشار قرار داده از دولت هند خواست برای این موضوع بیانیه ای به مجلس ارائه کند.

از سوی دیگر بیش از 16 نشریه کثیرالانتشار هندی و پایگاه های خبری این کشور با تحلیل و گزارش های متعدد دخالت مستقیم آمریکا در روابط هند و ایران را محکوم کردند.