آرشیو پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۶۴۱۲
شهرستان ها
۲۰

گشایش دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات اصفهان

اصفهان-خبرنگاررسالت:

معاون فرهنگی و رئیس منطقه چهار دانشگاه آزاد اسلامی گفت: توسعه تحصیلات تکمیلی از سیاست ها و راهبردهای کلی دانشگاه آزاد اسلامی در منطقه چهار است و بدین منظور تاکنون مصوبات بسیاری از شورای منطقه اخذ شده است.

دکتر محمدمهدی مظاهری چهره ماندگار سال 86 در آیین افتتاح دانشگاه واحد علوم و تحقیقات شهر اصفهان با اشاره به این که توسعه علم و فناوری از اصلی ترین سیاست های کشور در سند چشم انداز 20 ساله است، افزود: این مهم طی دو سال گذشته در واحدهای دانشگاهی آزاد اسلامی به شدت مورد توجه قرار گرفته است.

وی در ادامه نامگذاری سال 87 به نام نوآوری و شکوفایی را مورد یادآوری قرار داد و بیان داشت: علم و تحقیق از مصادیق بارز نوآوری است و راه اندازی دانشگاه واحد علوم و تحقیقات شهر اصفهان در این سال نیز همخوانی زیادی با این نامگذاری دارد.

رئیس منط—قه چهار دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: زیربنای همه اقدامات و فعالیت های این مرکز باید به تحقیق و پژوهش معطوف باشد نه اینکه این واحد صرفا نام یک واحد تحقیقاتی را به دوش بکشد.

وی ادامه داد: مجوز این واحد در کوتاه ترین زمان ممکن با پشتوانه حمایتی مسئولین استان و مقامات دانشگاه آزاد اسلامی اخذ و مراحل راه اندازی آن به سرعت انجام گرفت، به طوری که این واحد دانشگاهی از بهمن ماه پذیرای دانشجویان مقطع دکترا در سه رشته مدیریت فرهنگی حسابداری و حقوق بود.

دکتر محمد مهدی مظاهری ظرفیت ها و توانمندی های علمی استان را در خور بهره مندی از چنین واحد دانشگاهی دانست و افزود: این مرکز به عنوان سومین واحد علوم و تحقیقات آزاد اسلامی کشور بزودی بخش زیادی از نیازواحدهای دانشگاهی مرکز و جنوب ایران را نیز مرتفع می سازد.

وی به تاسیس مرکز پژوهش های صنعتی و معدنی واحد علوم و تحقیقات اصفهان و واحدهای دانشگاه آزاد در خمینی شهر، کاشان و شهر مجلسی برگزار خواهد شد. رئیس منطقه چهار دانشگاه آزاد اسلامی همچنین از امضای تفاهمنامه علمی این واحد با دانشگاه های معتبر کشورهای ژاپن تایلند و آذربایجان و تاسیس دانشکده داروسازی به عنوان دومین دانشکده داروسازی کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد خبر داد و اظهار داشت: واحد علوم و تحقیقات اصفهان در سال تحصیلی آینده در هشت رشته دانشگاهی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد.