آرشیو سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۳۹۲۸
ایران زمین
۱۹

دریاچه زریوار پناهگاه حیات وحش می شود

گروه شهرستانها معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: دریاچه زریوار مریوان به دلیل شرایط ویژه ای که دارد به پناهگاه حیات وحش در منطقه تبدیل خواهد شد.

فاطمه واعظ جوادی، در گفت وگو با مهر اظهار داشت: قرار گرفتن دریاچه زریوار در استان کردستان موجب شده که این استان مورد توجه جمع زیادی از گردشگران و علاقه مندان طبیعت در داخل و خارج از کشور قرار گیرد و در راستای تقویت این موضوع قرار است این دریاچه به پناهگاه حیات وحش در منطقه تبدیل شود. وی ادامه داد: یکی از مصوبات دور اول سفر هیات دولت به استان کردستان ثبت دریاچه زریوار به عنوان یکی از تالاب های بین المللی بود که مقدمات کار فراهم شده و قرار است در نخستین جلسه این مجمع در رامسر این موضوع بررسی و تصویب شود که با اجرایی شدن این کار برنامه ریزی و مدیریت تالاب یک دست شده و می توان به راحتی برای حفظ این نعمت خدادادی تلاش کرد. معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: با توجه به این که دریاچه زریوار یکی از منحصربه فرد ترین نقاط جهان به شمار می رود باید با تقویت زیرساخت های گردشگری بهترین استفاده را برای رونق اقتصادی استان از آن انجام داد.

وی، وجود گونه های نادر ماهی و دیگر جانداران در این دریاچه را از یک سو و وجود گونه های نادر گیاهی در اطراف آن را از سوی دیگر یک امتیاز ویژه خواند و تصریح کرد: یکی از برنامه های کوتاه مدت سازمان برای دریاچه زریوار آغاز مطالعات امکان سنجی آن برای شناسایی گونه های نادر جانوری و گیاهی در اطراف آن است.