آرشیو پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۶۴۳۰
شهرستان ها
۱۷

آذربایجان غربی و خیز برای صنعتی شدن

سرپرست معاونت برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی گفت: استان به مرحله خیز صنعتی رسیده است.

ابراهیم حق جو در جلسه معارفه مدیریت جدید شعب بانک کشاورزی با بیان اینکه 2 هزار واحد صنعتی در استان در حال بهره برداری هستند افزود: با سرمایه گذاری های بخش خصوصی و حمایت های مسئولین در بخش صنعت به موفقیت های قابل توجهی دست یافته ایم.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی محور توسعه آذربایجان غربی است اظهار داشت: استان 4/6 درصد تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص داده، در صورتی که جمعیت استان 4/1 درصد کشور است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 300 هزار بهره بردار در بخش کشاورزی استان فعالیت می کنند که با توجه به این میزان حداقل 30 درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی می باشد.

حق جو تبدیل استان به قطب صنایع غذایی تبدیلی و تکمیلی با صنایع برتر و تولید محصول قابل رقابت در بازارهای جهانی، افزایش بهره وری و اقتصادی کردن بخش کشاورزی را از اهداف بلند مدت استان دانست و اضافه کرد: برای رسیدن به این اهداف به برنامه ریزی اصولی نیاز داریم و پتانسیل های این امر در مسئولین دولتی و بخش خصوصی دیده می شود.

وی با بیان اینکه استان در بحث بیمه کردن محصولات کشاورزی آمار و ارقام خوبی ندارد تصریح کرد: امیدواریم بانک کشاورزی با حمایت های مرکز و با برنامه ریزی های اصولی فعالیت های جدی را در این زمینه آغاز کند.سرپرست معاونت برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی گفت: نسبت مصارف به منابع در شعب بانک کشاورزی استان از میانگین کشوری پایین تر است، به صورتی که در این امر مقام چهاردهم کشور را به خود اختصاص داده است و در این زمینه باید بانک کشاورزی به استان هایی همچون آذربایجان غربی که قابلیت کشاورزی بالایی دارند نگاه ویژه ای داشته باشند.